22 mei 2025, 23:53:31

Nog maar eens een paar vragen.

Gestart door pieterjan, 15 augustus 2006, 18:16:30

« vorige - volgende »

pieterjan

Ik heb overlaatst een lutnovrouwtje gekocht bij een kweker maar hoe zij je nou dat het een vrouwtje is en ze zit in een kooi die tegen de volière hangt van de 2 mannetjes. De mannetjes hangen zo dicht mogelijk tegen de tralies en de lutino ook wil dat zeggen dat ze samen mogen? Of mogen 2 mannetjes niet samen met 1 vrouwtje 1 van de mannetjes verdwijnt toch binnen een paar weken.

Vriendeliojk bedankt. :)

Riny

Hoy Pieterjan
Bij een Lutino die ouder is als een jaar, zie je aan de onderkant van de vleugels nog gele spots.
Bij een man zijn zean verdwenen en zijn misschien de twee buitenste vleugelveren aan de onderkant nog geel.
Groetjes Riny :D

pieterjan

Niemand die me kan vertellen wanneer ze samen mogen en of ze wel samen mogen?

Rianne

Hoi Pieterjan,

het verstandigst was geweest om, indien mogelijk, je nieuwe lutino eerst 6 weken apart te zetten van de andere valkjes. Dit om erachter te komen of ze ziek is, of een ziekte draagt.
Ik zou haar niet bij 2 mannetjes plaatsen, als er verder geen popjes zijn. Als ze beiden broeds zijn (de mannetjes) heeft de pop geen minuut rust, als het tegen zit.

pieterjan

Dankje wel voor alle informatioe dus ik wacht best tot 1 van mijn mannetjes de volière verlaat? Oké dankjewel!