17 juni 2024, 12:36:26

Krijg ik mijn valkjes nog tam?

Gestart door SynthetiX, 10 augustus 2006, 21:33:25

« vorige - volgende »

SynthetiX

Ik heb nu 2 nieuwe valkjes van ongeveer 6 maanden oud.
Ik wil ze graag handtam krijgen, maar zijn ze hiervoor niet te oud?
Ik heb in de dierenwinkel gehoord dat je dit best doet als ze van het nest komen.

Groetjes,
Jens

Lin

Het ligt eraan of ze niet erg bang zijn. Maar met 6 maanden kan zeker nog lukken eentje van 6 weken is wel makkelijker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja

Hoi SynthetiX,

Je zou het stappenplan aan de linker kant bij tam maken kunnen proberen.
En idd heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel geduld hebben.
Veel succes ermee.

Groetjes Anja

Berry

Hoi,
Niet alle valkjes zijn tam te krijgen maar dan ligt dat niet aan de leeftijd ik heb zelf 1 valkje van 2 jaar tam gekregen en dan moet dat met jou 2 valkjes van 6 maanden ook wel lukken
alleen zitten ze met zijn 2'en in een kooi ? dan is het onmogelijk.
Maar als je veel gedult hebt lukt het wel

SynthetiX

Jep, met 2'en in 1 kooi, njah, laat ik het ook maar zo ;)
Vraag ik nog een tam valkje voor mn verjaardag ofzo  ;)

Spunky

Je kunt hem tot een half jaar gemakkelijk tam krijgen. :)

pieterjan

Als je valkje niet te schuw is moet het volgens mij wel lukken. Maar dat ze met 2 ziiten, is goed voor als jij er niet altijd bent maar om tam te maken vraagt het NOG meer aandacht. Het is mogelijk ik heb een valkja van 3 jaar nog tamelijk tam gekregen maar mee gestopt had het te druk op dat moment.

Veel Succes allesins.

elroy

dag ik heb eergister een falkparkiet gekocht en las veel stukjes hier maar ik vraag me toch af hoe lang duurd het tot dat mijn valkpakier (vrouwtje kan je zien aan de staart heeft takken vorm) aan de omgeving went en wanneer die tam word ben al heel erg bij dat ik hem Trostgierst kan geven nouja geven ik leg het neer op de grond anders als ik al met me hand in de kooi komt begint ze te blazen dus vraag me af hoe lang duurd het ongeveer voor dat ze uit me hand eet?

Lin

Hoe oud is je valkje? want pas als hij door de rui is geweest kan je zien aan de onderkant van de staart of het een pop is. Alle mannen en poppen die niet geruid hebben lijken uiterlijk op een pop. Als je er elke dag een paar uur aan besteed met een paar weken heb je zeker wel een tam valkje.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

elroy

Citaat van: Lin op 18 augustus 2006, 14:44:49
Hoe oud is je valkje? want pas als hij door de rui is geweest kan je zien aan de onderkant van de staart of het een pop is. Alle mannen en poppen die niet geruid hebben lijken uiterlijk op een pop. Als je er elke dag een paar uur aan besteed met een paar weken heb je zeker wel een tam valkje.
k bedankt hij is niet zo erg jong heeft nog maar een paar donsveertjes meer nie

Lin

donsveertjes zouden eigenlijk niet meer zichtbaar moeten zijn. let wel op dat je valkje zelfstandig is, dus naast trosgierst dus zaadjes pelt. Doet hij dit niet dan is hij te jong verkocht. Hij is met 6/7 weken zelfstandig.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Citaat van: Lin op 18 augustus 2006, 14:44:49
Hoe oud is je valkje? want pas als hij door de rui is geweest kan je zien aan de onderkant van de staart of het een pop is. Alle mannen en poppen die niet geruid hebben lijken uiterlijk op een pop.



Hoy Lin & Elroy
Behalve bij een bont valkje.
Daar zul je echt op het gedrag af moeten gaan of DNA onderzoek laten doen.
Groetjes Riny :D

elroy

Citaat van: Riny op 18 augustus 2006, 15:35:09
Citaat van: Lin op 18 augustus 2006, 14:44:49
Hoe oud is je valkje? want pas als hij door de rui is geweest kan je zien aan de onderkant van de staart of het een pop is. Alle mannen en poppen die niet geruid hebben lijken uiterlijk op een pop.



Hoy Lin & Elroy
Behalve bij een bont valkje.
Daar zul je echt op het gedrag af moeten gaan of DNA onderzoek laten doen.
Groetjes Riny :D

:P haha ja dat klopt ;P

Lin

ja dat is natuurlijk zo bij albinos natuurlijk ook.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)