19 april 2024, 13:53:55

[Advies] Grootte kooi?

Gestart door Joey, 14 augustus 2006, 20:58:02

« vorige - volgende »

Joey

Hoihoi!

Ik krijg binnekort ook een valkparkietje,
Ik heb alleen 2 vraagjes:

- Hoe groot moet de kooi minimaal zijn voor 1 valkje (lxbxh)
- Hoe groot moet de kooi minimaal zijn voor 2 valkjes (lxbxh)

Alvast bedankt!

mickeledoki

hee hooi,

nou dan reageer ik hier ook maar meteen,
een kooi voor twee valkjes moet ongeveer 50 bij 50 zijn en een kleine meter hoog voor eentje  kun je eigenlijk alleen maar van de hoogte afwijken  en dan zou je rond de  60 of 80 aan hoogte genoeg hebben .
let wel op dat je  overwegend horizontale tralies neemt valkjes klimmen nogal graag..

grtz mickeledoki ::) ::) ::)

Ivy

Hoi Joey.
Smaken verschillen natuurlijk  :D maar ik zou voor een grotere kooi gaan. Zeker als je overweegt om twee valkjes te nemen. Als je de mogelijkheid hebt dan geldt hoe groter hoe beter. Heb je een plaats voor een kamervoliere dan is dat een ideale huisvesting. Op www.goedkoperkanniet.com kan je een aantal mooie kooien vinden voor een redelijk prijs. Ook papegaaienkooien zijn geschikt mits de tralieafstand niet groter is dan 2cm.
In ieder geval veel succes met je valkje(s)!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Agnes

Hoi Joey,

Ik ben het met Ivy eens, ik ben zelf ook meer iemand die voor 'groot' gaat ;)

De kooi moet in ieder geval groot genoeg zijn dat je valkje ruimschoots kan fladderen.
En als je terzijertijd een valkje erbij wilt, kun je beter nu vast een kooi kopen die groot genoeg is.

Op marktplaats staan ook vaak kooien voor een klein prijsje.
Als je geen haast hebt, is het de moeite waard om rustig rond te snuffelen.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

mickeledoki

hee hooikes,
gelukkig maar dat smaken verschillen....ik zou dus niet voor een kamervoliere kiezen of een papegaaienkooi de laatste heb ik een rote ervaring mee gehad ...ik kwam thuis en mijn valk zat vast met zijn koppie en kon niet meer loskomen en de  tralieafstand was kleiner dan twee centimeter... de eerste vind ik te groot voor in een huis of slaapkamer het is ook niet  makkeliijk bij eventueel tam maken(vind ik) en met lekker weer sjouw je z'n ding ook niet zo makkelijk naar buiten om je valk  lekker te laten genieten va het weer.... 8) 8) 8)

groetelekookie van mickeledoki :D :D :D