19 april 2024, 12:31:37

valkparkiet in de buitenlucht

Gestart door alies, 14 augustus 2006, 14:33:57

« vorige - volgende »

alies

Sinds twee maanden zit er een valkparkiet bij mij voor de deur in het gras. Ik weet niet waar hij vandaan komt en hij is ook niet als vermist opgegeven. Wanneer moet ik hem gaan probreren te vangen want ik geloof niet dat hij de winter gaat overleven, of wel? Ik voer hem nu elke dag dus hij blijft redelijk in de buurt.

Groet, Alies

Rianne

Hoi,

heb je misschien een kooi waar je hem in kunt vangen? Is het valkje tam? Heb je een vangnet? Hij zal zeker de winter niet overleven, er is te weinig voedsel.
Als een vogel nat is, zal hij niet of slecht kunnen vliegen. Misschien kun je hem dan beter vangen.

Gerda

Hoi Alies,

Probeer het valkje te vangen en geef het dan op bij Amivedi. Misschien is er wel iemand die op zoek is naar hem!!

Hoe ziet het valkje er uit??
En waar woon je??

Hij wordt vast wel door iemand gemist!!

Groetjes, Gerda

alies

Hoi Gerda,

Ik heb al bij Amivedi geinformeerd, hij is niet als vermist opgegeven, er heeft zelfs een fotoreportage van hem in de plaatselijke krant gestaan, niemand heeft zich gemeld.
Hij is wit met bruin en een gele kuif.
Ik woon in Vianen (Ut)

Groet Alies

Citaat van: Gerda op 14 augustus 2006, 14:41:12
Hoi Alies,

Probeer het valkje te vangen en geef het dan op bij Amivedi. Misschien is er wel iemand die op zoek is naar hem!!

Hoe ziet het valkje er uit??
En waar woon je??

Hij wordt vast wel door iemand gemist!!

Groetjes, Gerda


Gerda

Hoi Alies,

Dan heb je alle stappen al ondernomen!! Mooi!!
Een valkje kan als hij verzwakt makkelijk ten prooi vallen aan kraaien en ekster. Dus het is raadzaam hem te vangen en opvang voor hem te vinden.
In groepen is de overlevingskans buiten best redelijk, maar als eenling redt hij het echt niet!!

Fijn dat je je het lot aantrekt van dit valkje!!

Groetjes, Gerda

Saar

15 augustus 2006, 17:22:34 #5 Last Edit: 15 augustus 2006, 20:18:48 by Saar
hoi waar in vianen woon je precies?
Dan kan ik t ook goed in de gaten houden.
Ik heb namelijk ook valkjes dus dat ie dr misschien op af komt.. :-\

groetjes saar :-*

Inger m

Citaat van: Rianne op 14 augustus 2006, 14:35:30
Hoi,

heb je misschien een kooi waar je hem in kunt vangen? Is het valkje tam? Heb je een vangnet? Hij zal zeker de winter niet overleven, er is te weinig voedsel.
Als een vogel nat is, zal hij niet of slecht kunnen vliegen. Misschien kun je hem dan beter vangen.


Hoi Rianne,
Jij hebt vast weinig vogels hoeven vangen?
Met een vangnet jaag je de vogels in het algemeen van je af, tenzij ze geen kant op kunnen. De meeste mensen zijn weinig handig met een vangnet, dus na een mislukte poging kun je het bij een beetje valkparkiet wel vergeten.

Vangkooien zijn een optie of bv. de vogel een ruimte (schuur) inlokken. In een gewone kooi zal de vogel niet zondermeer gaan.

Hoe klrijg je trouwens een valkparkiet nat? Bij regen zoeken ze wel een droge plek en ze hebben een redelijk waterafstotend verenpak. Soms wil het wel werken, maar daarbij is enig geluk of ervaring wel op de plaats.

Zelf zou ik proberen de vogel te lokken met bv. trosgierst of ander aantrekkelijk voer (een lokvalkparkiet zal zeker helpen) en vervolgens de valkparkiet steeds meer de schuur of zoiets inlokken. Op die manier is de valkparkiet mogelijk te vangen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Spunky

Ik zou je informatie verder geven aan de dierenambulance,(Zoals de foto in krant) en dan vangen hen hem wel.

Inger m

Citaat van: Spunky op 15 augustus 2006, 21:38:14
Ik zou je informatie verder geven aan de dierenambulance,(Zoals de foto in krant) en dan vangen hen hem wel.


Haha, de dierenambulance?
Dat zijn vaak gewoon vrijwilligers. Een te grote deskundigheid hoef je echt niet te verwachten. Ik ben er een aantal keer mee in aanraking gekomen en dat was vrij teleurstellend.

Nee, in dierenambulances heb ik wat dat betreft weinig vertrouwen. Laat ze maar honden en katten rondrijden, maar voor specifieke dingen moet je maar net de juiste persoon treffen.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Ineke

Hoi Alies, ik zou ook, net als Inger al zegt, trosgierst halen en n vangkooi of zelf n constructie als vangkooi bedenken, bijv. met n doorzichtige grote bak met grote opening. Ken je toevallig mensen in de buurt met vogels die n vangkooi hebben?
Trosgierst heeft vrijwel elke dierenzaak.

Heel veel succes, ik zou graag lezen hoe t is verlopen!

Ineke

Heb je de vogel gisteren of vandaag nog gezien?

alies

Hallo allemaal,

Ik wilde alle belangstellenden even laten weten dat het goed gaat met het valkje, hij wordt steeds tammer, als ik naar buiten loop dan komt hij al aanvliegen en gaat al bijna op mijn schoen zitten, verder vliegt hij altijd een stukje mee als ik de hond uit ga laten. Ik probeer nu zoveel mogelijk zijn vertrouwen te winnen en dan uiteindelijk te vangen. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Alies

Riny

Hoy Alies
Dan wens ik je veel succes en duim dat het lukt hem te vangen.
Fijn dat je zo je best doet.
Groetjes Riny :D

remco1976

hoi,

hoe is het met het valkje?heb je hem al gevangen of nog gezien?vindt het netjes van jouw dat je er zoveel moeite voor doet.petje af hoor.


gr.remco

ManjaV

Hoi Alies,

Heb je het valkje al gevangen? Ik ben zo benieuwd!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki