Ben 1x in de 2 weken weg, valk te eenzaam?

Gestart door Joey, 14 augustus 2006, 21:01:02

« vorige - volgende »

Joey

Hoihoi,

Ik krijg binnekort mijn valkje,
Nu heb ik een vraag: Ik ben één keer in de 2 weken 1 weekend weg. Familie is dan nog wel thuis voor eten te geven, water verschonen enz. maar niet voor de dagelijkse aandacht.. Is dit heel erg? Moet ik toch maar 2 valkjes aanschaffen? Of heeft iemand tips om er voor te zorgen dat het valkje zich niet eenzaam gaat voelen?

Alvast bedankt!

Joey

mickeledoki

hee joey,

nou hij zal een weekend  wel overleven hoor  vooral als er toch voor zijn natje en droogje gezorgt wordt.
toch zou ik er voor kiezen om twee valkjes te  kiezen .ikzelf heb er nu 1 maar ben blij als mijn tweede over  5 weken arriveert .... ik zie toch wel dat ze een soortgenoot heel leuk zal vinden ... ik ben ook net iets te vaak weg en ze verdiend het niet om zo vaak alleen te zitten...over het tam maken hoef je niet in te zitten twee valkjes kunnen net zo tam worden als 1 ,ze zullen waarschijnelijk iets meer naar elkaar toetrekken  maar  dan hoef je je verder ook niet schuldig te voelen of zorgen te maken als je er eens niet bent.... :D :D :D

grtz mickeledoki

Gerda

Hoi Joey,

Het is in alle gevallen raadzaam valkjes niet alleen te houden. Dus ik denk dat je je valkje er een plezier mee doet. Dat is in de meeste gevallen wel zo.

Soms is een valkje zo ingesteld op mensen dat hij een ander valkje niet meteen accepteert.
Maar als je een weekend in de twee weken weg bent, denk ik dat een tweede valkje er bij de beste oplossing is!!

Groetjes, Gerda