21 mei 2025, 01:44:00

voer er uit gooien

Gestart door Valco, 11 augustus 2006, 12:39:25

« vorige - volgende »

Valco

hallo,
Ik heb een vraagje
onze valco gooit al zijn voer uit z'n bakje,weten jullie waarom? :-[
Hij komt meer uit de kooi dan erin dus verveling kan het denk ik niet zijn.
Valco krijgt voer voor grote parkieten dit is toch oké ?
ik hoor graag jullie reacties. ;)

Lee-aa

Controleer even of de zader die erbuiten vallen, leeg zijn .. (lege omhulsels) als dat het geval is, dan eet hij alles gewoon op en gooit hij het 'niet eetbare' weg en is het een grote smeerpoets!

Wat betreft de zaden voor grote parkieten. Dat is prima. Zorg wel voor aanvulling: eivoer, af en toe trosgierst.

Valco

Valco krijgt eivoer en trosgirst en de zaden e.d die valco eruit gooit zijn vol.
heb al minder voer in z'n bakje gedaan misschien dat dit ook wil helpen ? ???

Lee-aa

Euh, je zou het kunnen proberen. Mijn vogeltjes maken net zoveel troep... ook als er minder voer in hun bakje zit...

Misschien vind jou vogel het fijn van de grond te eten. Misschien is dat de reden dat hij ze dan op de grond gooit?

Rianne

Hoi,

waarschijnlijk zoekt je valkje alle lekkere zaadjes er tussen uit en gooit hij de rest weg.
Je zou idd wat minder voer in het bakje kunnen doen. Wel genoeg voor de hele dag natuurlijk. ;)
Ook zou ik het geven van eivoer en trosgierst wat beperken, 1 a 2 strengels trosgierst in de week is genoeg. Buiten het broedseizoen hebben ze ook niet iedere dag eivoer nodig. Als er veel keuze aan voer is, eten ze het lekkerste eerst op.