6 mei 2025, 01:40:27

valk houdt niet van speeltjes

Gestart door Lee-aa, 16 juli 2006, 21:30:29

« vorige - volgende »

Lee-aa

Mijn valkje houdt niet zo van speeltjes, het enige wat hij leuk vindt is het belletje in zijn kooi. Helaas heeft hij ook zijn slechte dagen en reageert woede af op het belletje (denk ik)

Hebben jullie ideeen die ik wel in mijn net nieuwe, grote kooi kan plaatsen dat hij waarschijnlijk WEL leuk vindt? (hij houdt van knagen aan eetstokjes) Mijn kooi is overigens vrij leeg, dus ideeen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

Karin

Wilgentakjes, trapjes gemaakt van wilgentakjes enz. Erg populair hier  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hippysuus

hoi, hij reageert niet zijn slechte dagen af op de bel hoor. Ze vinden het heerlijk om zo ruzie te maken met een bel.

Het ligt heel erg aan het valkje zelf, soms beginnen ze er pas na een paar dagen mee te spelen.

Mijn eerste valkje heeft in zijn 17 jarige leeftijd altijd alleen maar met 1 en dezelfde bel gespeeld en anders nergens mee :D

Lee-aa

Ah.. iig heeft hij lol aan dat belletje!.

Maar nu hoop ik dat hij zijn nieuwe speelkameraadje leuk gaat vinden!... (7 weekjes jong, lutino, echt een schatje)

Bedankt allemaal voro de tips!!

mijnliefstestuffy

eerst speelde mijn valkje bijna ook niet met speeltjes maar toen dipsy erbij kwam wel:D
mischien dat dat ook bij jou gebeurt? :)
groetjes noeska :)

Anja

Hoi Lee-aa,

Mijn valkjes vinden het heel leuk om met een rietje te spelen en met wasknijpers.
Als ze in de kooi zitten spelen de mijne ook alleen met de bel en met elkaar.

Groetjes Anja

Rianne

Hoi,

het kan ook zijn dat je valkje nog te jong is om te begrijpen wat hij met de speeltjes moet. :)
Hier vinden ze speeltjes met een belletje echt geweldig, de speeltjes die geen geluid maken laten ze vaak gewoon hangen.

Lee-aa

heel af en toe hoor ik een belletje vanuit de kooi, dus het kan wel :P!

Verder vermaken ze zich opperbest. Vooral het kleintje, dat zich helemaal klem vreet in de zaden omdat het moet groeien :P.

Dankje allen!