18 april 2024, 09:20:16

Zonnepitten

Gestart door Berry, 11 augustus 2006, 12:09:51

« vorige - volgende »

Berry

Hoi,

Ik las in een valkparkieten boek dat valkparkieten zonnepitten nodig hebben.
Maar mijn valkje punky eet dat niet,
Hebben Valkjes dit echt nodig ?
Zo ja hoe kan ik het hem aanleren om te eten ??

Stijn dc

Hoi

Ik denk niet dat er een manier is om je vogel te leren om zonnepitten te eten. Ook de optie: "ik geef alleen maar zonnepitten" is niet goed. In deze zaden zit veel vet, en daardoor zou je vogel veel te snel vervetten. Overigens is extra vet enkel handig als je vogel een koude winter buiten moet doorbrengen, en aangezien het binnen altijd warm is, is het niet echt nodig dat hij een vetlaag aanlegt.

Conclusie: het is helemaal geen ramp dat je valkparkiet geen zonnepitten eet.

succes ermee!!

Stijn

Anja

Hoi Berry,

Een valkje dat binnen wordt gehouden heeft geen zonnepitten nodig. Heel af en toe krijgen ze bij mij wat zonnepitten. Als je deze teveel geeft worden valkjes vaak te dik.
Als ze buiten zitten dan hebben ze dit wel nodig.

Groetjes Anja

Berry

Oke Bedankt alle 2 :)
Ja, ik heb hem binnen

Dus bedankt :)

Klaas

mijn valkparkiet eet dit ook niet als het gewoon in zijn eetpotje ligt. echter, als hij uit zijn kooi is dan geef ik hem wel enkele (!!!) zonnebloempitten en dan eet hij deze wel.

Petekint

Wat voor voer halen jullie dan waar geen zonnepitten in zitten?

Riny

Hallo Petekint
Wij gebruiken Versela Laga,.
Dat kun je krijgen met en zonder zonnepitten.
Groetjes Riny :D

Petekint

Bedankt Riny. Ik heb daar nog nooit van gehoord.
Het meeste wat ik bij ons in de buurt vind is voer van vitakraft en discus. Ik ga eens op het internet neuzen om te zien waar ik dat kan kopen.

Riny


Bello

Mijn valkparkiet is op een maand na 21 jaar geworden en dat op gewoon parkietenzaad.

Zonnebloemen zijn ook veel te vet.

Groetjes baasjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel