Wat doe je als je valkje ziek is?

Gestart door smile_emerald, 21 juli 2003, 22:34:16

« vorige - volgende »

smile_emerald

Kies je iets anders, vermeldt dan wat je dan gaat doen als je valkje ziek is.

Paul

Hoi Esmeralda,
Het licht eraan wat ie voor ziekte heeft.
Ik zal altijd eerst even op het forum vragen als het niet erg is om tips als ik die zelf niet weet.
Maar als ik het niet vertrouw bel ik meteen de dierenarts op en die kan telefonisch ook vaak wel tips geven en die geeft wel aan of ik dan langs moet komen of niet.
Toen ik met de bureaustoel over het pootje van Stan heengereden was belde ik ook meteen de dierenarts want ik dacht echt dat het gebroken was maar de dierenarts gaf wat tips en ik hoefde achteraf niet eens langs te komen, na 3 dagen was het bijna over na het opvolgen van de tips van de dierenarts :-)
Dus bellen kan helemaal geen kwaad, je hoeft dan niet eens altijd langs te komen.

groetjes, Paul

smile_emerald

Hey Paul,

Idd ik plaats ook eerst een berichtje op het forum, maar als het te erg wordt bel ik een dieren-/vogelarts. Maar gelukkig is mijn valkje zelden ziek, dus gelukkig doe ik dat bijna nooit :)

Groetjes Esmeralda

Mirjam-Moniek

22 juli 2003, 02:13:22 #3 Last Edit: 22 juli 2003, 02:14:32 by Mirjam-Moniek
Hallo Smile-Emerald

Ik heb iets anders gekozen, omdat ik maar 1 item kon aanvinken.
Ik kijk namelijk eerst wat het kan zijn en waar het aan kan liggen. Als ik dat niet weet, ga ik zoeken op internet en in boekjes. Eventueel kan ik dan hier een berichtje plaatsen. Als  het verkoudheid is of diarree dan geef ik daar medicijnen voor waarin voornamelijk extra vitaminen zitten. Als het ernstiger is of als dat niet helpt, dan bel ik de dierenarts op om te vragen of ik langs moet komen.
Maar bij dingen zoals ernstige verwondingen, kale plekken of rare plekjes op de huid, zal ik wel gelijk een afspraak met de dierenarts maken.
Verder weeg ik al mijn dieren (ik heb ook 2 cavia's) regelmatig preventief, zodat ik ziektes sneller in de gaten heb. Keo weeg ik nu nog minstens 1 keer per dag om er zeker van te zijn dat hij zelf genoeg eet.

anika_en_spirit

22 juli 2003, 20:56:06 #4 Last Edit: 22 juli 2003, 20:56:38 by anika_en_koerva
hoi hoi,

ik heb iets anders ingevuld, omdat ik eerst kijk wat het kan zijn en dan ga kijken van is er tijd om wat op het forum te zetten of moet ik maar meteen de da bellen.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!