28 maart 2024, 10:51:38

een vraag (uit de kooi laten vliegen)

Gestart door Christiane, 19 september 2002, 04:45:26

« vorige - volgende »

Christiane

hallo

ik heb even een stom vraagje

ik krijg over +/- drie weken mijn tamme valkparkiet (+/- 6 weken). nou had ik een vraag kan ik mijn valk veilig in de huiskamer laten vliegen zondar dat ik hem nooit meer te pakken krijg?
of is het verstandiger er eerst even mee te wachten tot hij wat meer gewend is?
of miet ik het eerst in een wat kleinere ruite te probeeren?

alvast bedankt (want ik heb natuurlijk geen zin om mijn valk achterna te moeten jagen)

groetjes cristina


ps. kunnen valkparkieten er tegen om buiten gezet te worden als ze binnen zijn gewent of vatten ze dan kou ofzo.

Mariska

Hoi Cristina,

Toen ik mijn valk Coco kocht, heb ik hem eerst een paar dagen laten wennen. Na 2 a 3 dagen liet ik hem los en nam ik hem ook mee naar andere kamers, want hij bleef rustig op mijn vinger zitten. Ik weet niet hoe jouw aanstaande valkje reageert.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. En veel succes ermee.

Groetjes Mariska

Silvia!

Toen wij onze valk kregen was hij ook al aardig tam. Hij moest alleen ons nog gaan vertrouwen natuurlijk. Wij hebben de eerste paar keer wel de gordijnen dicht gedaan. Toen hebben we hem voor het raam gehouden en op de vensterbank gezet zodat hij kon voelen dat hij er niet door kon. Ik weet niet of wij gewoon een slimme valk hebben of dat het toeval is, maar hij is nooit echt er tegenaan gevlogen. Een keer maar toen hij ergens van schrok. Verder draait ie om in zijn vlucht zodra hij te dicht bij het raam komt.

Wij hebben hem overigens vanaf dag 1 dat we hem hadden uit zijn kooi gehaald.

Als je hem niet te pakken krijgt in het begin, kun je hem lokken met wat trosgierst. Als onze valk in zijn kooi moet komt hij zonder problemen op onze vinger zitten (je moet hem alleen niet lanten merken dat hij zijn kooi in moet.) Omdat hij tam is doet hij dit ook.

Succes over een paar weekjes!

gr. silvia

cristina.

hartstike bedankt silvia en mariska,

voor deze info, nu durf ik hem straks teminste uit zijn kooi te laten

groetjes cristina

Diana

Toen ik Coco kocht d8 ik dat hij hoogtevrees had, Coco ging vaak lopen...