28 maart 2024, 16:39:35

Appelboom

Gestart door Elvis en Joep, 19 september 2002, 04:19:42

« vorige - volgende »

Elvis en Joep

De laatste dagen was het nogal warm, dus heb ik
elvis maar lekker in mijn appelboom gehangen.
Hij vond dit reuze interressant en je kon zien dat hij het naar zijn zin had. Nu vraag ik me wel af of dat wel verstandig van mij was, want er hingen nogal wat takjes en blaadjes waarvan hij genotvol van zat te smikkelen. Zijn appelboomtakken en bladeren giftig? Ik hoop van niet! Kan iemand mij bij deze iets vertellen over het kortwieken van vleugelveren? Ik wil namelijk met Elvis ook eens de tuin in zonder dat hij in zijn kooi zit. Met heupswingende groeten. Elvis en Joep

Peter

Hallo Joep,

Een appelboom is goed voor je valkje! Bijna alle fruitbomen zijn goed.
Alleen nooit advocado voeren!!!

Groetjes,
Peter

Elvis en Joep

Allereerst bedankt voor de goede tips die Angelique en Peter mij hebben toegestuurd.In de appelboom voelt Elvis zich kiplekker. Ik heb intussen de plastic zitstokken in zijn kooi vervangen door takken van de appelboom.Maar nu even iets anders:Ik ben met Elvis vorige week naar een dierenarts in Zelhem geweest om zijn vleugels te laten wieken.Deze heeft maar een vleugel geknipt met de opmerking dat hij anders toch nog kon vliegen.Nieuwsgierig heb ik Elvis de volgende dag uit zijn kooi gelaten en: hij vloog nog als een beste, alleen niet meer zo hoog, vlak onder het plafond. Waar moet ik de volgende keer op letten of wat is er misgegaan? Ook heb ik de indruk dat hij niet meer zo knuffelijg is vanaf die tijd.

Roderick_

heb jij een appelboom binnen dan??

Peter

Hallo Joep,

Elvis is waarschijnlijk nog een beetje van slag af. Hij is tenslotte wel gekortwiekt. Dus het vliegen wat hij voorheen deed lukt hem nu niet meer. Het is dus vrij normaal dat hij nu niet even zich zelf is. Je kunt meer over kortwieken lezen op:
http://valkparkiet.fol.nl/kortwiek.html
Er is ook een onderwerp "veren knippen" op het forum. Je kunt op meerdere manieren knippen, maar hoe meer veren weg zijn hoe minder goed het vliegen gaat, het wordt zeg maar steeds meer vallen dan. Meestal wordt er voor gekozen dat ze nog wel een stukje kunnen vliegen maar vaak niet verder dan 10 meter, en klimmen in de lucht gaat ook erg moelijk dan.

Roderick: Van takken van de boom kun je zitstokken maken, het goed voor de nagels van je valkje en ze eten ook van de schors.

Groetjes,
Peter

Elvis en Joep

Beste Roderick,

Nee de vogel woont in de huiskamer en mijn vrouw en ik in de tuin!( grapje).

Angelique en Peter,

Hartelijk bedankt voor jullie reactie, bij Elvis is blijkbaar methode 2 gebruikt.
Door jullie mail heb ik er weer vertrouwen in dat Elvis weer de "oude"wordt.