Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Lin op  4 maart 2007, 15:07:45
Helaas kashira is gestopt met broeden.. Warmtelamp hangt erboven. Ik zag wel dat ze leven. ik zag bij 1 van Kaiyo en KAshira en van Rianne van Dulce en Diego al kleine barstjes. Het kan nu echt niet meer lang duren. Ik hoop dat als ik terug ben Kashira weer broed. Ze waren druk aan het wipwappen. Gek om te zien dat Kaiyo het nu eindelijk kan  :D Nou hoop ik dat er geen eieren komen. Want daar zou ik absoluut niet blij mee zijn  :-\

en nu?? als ze uitkomen gaan ze dan wel voeren??

Lin

Met de twe eitjes van Kaiyo en Kashira is het niet goed afgelopen helaas. Enkele dag geleden is een ei van Kaiyo en Kashira gestopt met ontwikkelen. Hun andere ei kwam vlak erna uit.

dit jong is er niet meer.

http://www.youtube.com/watch?v=msqiUkE9CJ0

Helaas lag 1 1/2 dag later dit jong ook dood. Gisteren zag ik dat het ei van dulce en diego niet meer ontwikkelde dit jong was dood. Het laatste jong is vanochtend geboren maar heeft het ook niet gered, terwijl ik goede hoop had omdat ze het jong accepteerde. Ik wil geen foto plaatsen van het dode jong maar ik denk dat het een cinnamon lutino geelwang was van Dulce en Diego. Helaas. Ik heb er alles aan gedaan. Ik keek 's ochtends en toen zaten ze bij beiden jongen elke ochtend erop..:-\

Het blok wordt nu in elk geval opgeruimd..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik hoop dat de blokken buiten er volgende maand kunnen hangen, dan komen hier binnen ook 2 blokken en heb ik in ieder geval back up genoeg! Aan de foto te zien denk ik ook (cinnamon) lutino geelwang. Heb ik weer een zekerheid over Diego's splits.

Lin

Als het op de laatste paar dagen aan komt dan ga je er niet vanuit dat het nog misgaat. Toen het jong begon te piepen bleven ze er ook bij. ook maakte Kaiyo voerbewegingen. Toen hebben ze het toch alleen gelaten..

Inge88

Wat onwijs jammer zeg!  :( Zijn ze dan toch gewoon nog te jong om een nestje te laten opgroeien?

Lin

Ze zijn beiden van 2005. Hebben vorig jaar onbevruchte eieren gehad. Het broeden ging goed. Dit jaar dus voor het eerst bevrucht. Helaas stopte ze met broeden dus heb ik ze overgelegd en daar heb ik natuurlijk nu twee jongen van. 2e keer weer gelegd en dat ging goed totdat ze stopte op het laatst. Warmtelamp erboven en toen even aangekeken. Vervolgens ging het goed.

Net voordat de jongen gingen piepen ging ze terug. Waarschijnlijk omdat ze nieuwschierig was, maar ook omdat ze de laatste paar dagen weer druk paart.

Toen ik vertrok naar mijn werk zaten ze er beiden op en kaiyo pakte telkens de bek en het kleintje piepte. Ik denk als het vanavond niet gevoerd is doe ik het wel (tijdelijk) Maar ja je gaat er niet vanuit dat er geen voer wordt gegeven door beiden niet en dat ze het jong alleen laten.

Ik had wel voor de zekerheid een lamp erboven gehangen en we zouden anders morgen het jong naar een andere beschikbare kweker brengen. Dat hoeft nu dus niet meer. Het is een combinatie denk ik. Nog nooit jongen gehad en niet echt een sterke binding met het jong.

Groeten, Lin

Inge88

Ik vind het echt jammer voor je... hopelijk komt hier wel verandering in bij een volgend nestje...

Caroline

Hè bah, meiden, balen van de eitjes/donsjes.

Sterkte maar ook weer succes met de volgende rondes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kimmie

He balen...!!
Het begin zit jullie niet mee he van dit broedseizoen...

Hopelijk gaat het de volgende ronde wel goed...
Heel veel sterkte er mee...!!
Groetjes Kim, Karel en Lady

Lin

Inderdaad wel erg jammer. Vooral ook voor rianne omdat er een lutino geelwang in het ei zat.

Hoe vonden jullie het filmpje? wel mooi he hoe ie eruit komt.  :D

Lin

Elk koppel binnen wipwapt nu. Ik zal later even de filmpjes plaatsen. Maar nu is het zo erg de drang dat Yasuo Naira weer voert. Net als vorig jaar toen deden ze het ook.

Best wel gek om te zien als je het nog nooit eerder hebt gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=4GbdYWnedkc

Inge88

Wat apart zeg! En is er ook een reden voor? Of vinden ze elkaar gewoon onwijs lief  :D

Lin

De ouders van Naira (zijn bij Lique en Peter) deden dat ook. Het zit dus in de genen ook. Maar vorig jaar gebeurde dit ook vanwege hun broedgedrag. Het is ook een teken dat ze "verliefd" zijn. Maar dat is meer voor andere vogels.

Lin

Rianne

Je kunt gewoon de link plaatsen zonder extra tags eromheen.