Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Inge88

Okee... dat is me nu duidelijk dan. Je had me al eens gezegd dat het ingewikkeld ligt bij dit koppel, maar raakte door de war doordat je over de parels begon. Maar niemand heeft dus een verklaring voor deze crossovers? Hebben ze dan een verborgen split misschien ofzo?

Wat doe je met het ei van Kashira?

Lin

Ja er zijn al een aantal stukken over geschreven, maar uitleggen is vrij moeilijk. het heeft namelijk met y en x te maken en niks met splitten. Als het een split was dan konden we alles berekenen.

Ei laat ik nu liggen. Het is weggooien of opnieuw proberen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Okee.. duidelijk voor gevorderden dus  ::) Daar hoor ik nog niet bij  :P

Agnes

Hoi Lin,

Ik las het in het "Peelneutje", maar ik kom je hier even feliciteren met je vaste aanstelling! ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Hey Inge,

Dat is zeker niet gemakkelijk inderdaad.

Hey Agnes trouwe dagboekleester,

Dank je wel!

dag allemaal,

Het eerste donsje is er!

Je kan het volgen via deze link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22792.0.html

Andere verhalen zal ik hier blijven schrijven.

Groeten, Lin

Lin

16 februari 2007, 21:46:49 #275 Last Edit: 16 februari 2007, 21:48:24 by Lin
pfoe.. dat was spannend..

Het ging mis met het 4e ei van Kashira ze kreeg het ei moeilijk eruit. Ik zag het gisteren al dat ik thuis kwam (17:30) dat het mis was. Normaal reageert ze op me en doet ze fel. Nu was ze met haar ogen dicht en lag ze in het blok en kon ik haar strelen. Ze is niet tam dus dit was wel een shock. Ik heb meteen de warmtelamp gepakt en wat klein trosgierst bij haar gelegd.

Ik heb er vrij veel over legnood gelezen over de oorzaken, de gevolgen (kan doodgaan) en wat je kan doen en wat de dierenarts doet. De heel avond zat ik dus maar in het bok te turen of ze wat deed maar ze deed niks. Vorig jaar heeft ze het ook een keer gehad. Maar de "rondes" daarna had ze nergens last van. Nu helaas dus wel weer. 's Avonds laat rond 23:00 heb ik maar uit het blok voorzichtig laten lopen en haar een beetje naar de voerbak "gejaagd.Ze moet natuurlijk wat eten anders eet ze niks in het blok. ze liep natuurlijk heel rustig en keek moeilijk. Ze ging gelukkig eten maar bleef met haar hoofd in de bak en kwam niet boven. toen ze wat gegeten had neemde ze een tussenpauze en bleef ze natuurlijk met onwijs hangende vleugels en geknepen ogen op de bak hangen.

ik heb alles maar weer even ververst dat ik aankwam en wat vitaminedruppels in het water gedaan. J kena je voorstellen dat de hele avond alle dingen die ik ooit gelzen had hierover door mjn hoofd spookte en ook wat ik moest doen als ze echt er bijna niet meer zou zijn. Na het eten ging ze tegen Kaiyo hangen (letterlijk, met kop schuin) en met de ogen dicht.

Ik ben net zoalng bij haar gebleven dat ze het blok inging. In het blok hing ze met haar kop op de stok van het broedblok en met de staartveren wijd en ogen dicht. echt onwijs zielig  :'(
Om het uur/2 uur ben ik eruit gegaan of ze er nog was de warmtelamp ook even controleren natuurlijk. Vanochtend om 08:30 was het ei er eindelijk. Kashira was natuurlijk nog vrij moe van dit alles. Vanavond dat ik terug kwam en ze hoorde me stormde ze het blok uit en blies ze naar me. Ze was weer helemaal de oude hoe ze de eitjes beschermde. ze ziet er weer helemaal levendig uit!  ;D Maar pfoe.. wat een spanning en wat een slechte en verdrietige nacht. :-\

zo dat was een lang verhaal. Waardoor het is gekomen weet ik niet. Voeding is het niet, misschien wat verzwakking. Ze legt altijd een slag groter eieren dan mijn andere koppels namelijk en heel erg fors is ze niet. Ik zal morgen nog een foto en filmpje van haar plaatsen van hoe ze gisteren was.

In de eitjes zie ik op dit moment geen bevruchting trouwens meer. Ik zag in 1 ei zo groot als 1/2 mm een wormpje bewegen. Maar vandaag zag ik niks meer.

Groeten Lin

Inge88

Zo, dat is even schrikken zeg! Echt niet leuk! Gelukkig is het goed gekomen! Mijn valkje is hier waarschijnlijk aan overleden.. het ging zo snel.

*Yvon

Hoi hoi

Kan het me helemaal voorstellen hoe jij je daarbij voelde.
Je kijkt naar een valkje die het moeilijk heeft met een eitje,en die wil je dan zo graag voor haar eruit persen.  ;)
Maar had je ze dan niet in een warm badje kunnen doen ofzo iets ?
Onee,het was 's avonds en dan is nat de nacht in geen goed idee.
Gelukkig heeft ze het eitje er toch nog uit gekregen.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Spannend zeg, ik ben er ook zo bang voor (geweest).

Gelukkig is alles goed gegaan, ik moest wel meteen net als Yvon denken aan warm zetten, waarom heb je haar niet meteen op een pittenkussen of op een warmwaterkruik gezet??
Staat overal als eerste tip bij legnood.  ;)

Succes verder met alles.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik ben nu bij rianne daarom even onder haar naam. Ik heb geen pittenzak of kruik. Daarnaast heb ik haar eerst met rust gelaten ik zag dat ze opknapte met de warmtelamp. Toen ze kon lopen heb ik haar naar de voerbak begeleid. Daar kan geen zak. Terug in het blok warmtelamp erop. Warm water of doeken zie ik niet zo zitten. Ze is natuurlijk niet tam dan levert het meer stress op lijkt mij.
Met een warmtelamp heb je constante warmte en geen stress.

Groeten Lin dus..

ManjaV

Hoi Lin,

Pfff...wat een opluchting dat het toch allemaal goed is gekomen met Kashira. Ik ben heel blij voor je.
Het is echt niet leuk om het aan te moeten zien als een valkje legnood heeft. Tenminste, zo klinkt het wel (ik heb er geen ervaring mee).
Gelukkig is zij nu weer de oude.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey Manja,

Ja nou wat een zogrn zeg. Toen ik haar zag opknappen van de warmte had ik wel hoop.

In het filmpje zie je haar toen ik een klein tijdje bij haar was. Ze reageerde nergens op. Nu vliegt ze om het minste geringste je aan als ze je hoort.

http://www.youtube.com/watch?v=kgcyPN5Pmd0 (kan zijn dat ie nog niet zichtbaar is)

Lin

Ik wilde nog eventjes wachten met vertellen, maar zoals jullie misschien gezien hebben zegt rianne in het andere dagboek dan gaan de eitjes naar Linda. Caroline merkte al op: "waaronder"?

Kaiyo en Kashira hebben natuurlijk eitjes liggen en dat is bij vier eieren gebleven. Nu zijn er twee bevrucht die rond 2 maart uitkomen. Nu weet ik het niet precies omdat niet alle eitjes bevrucht zijn. Die van riannes koppel heeft nu ook bevruchte eitjes en net als de vorige keer precies op dezelfde moment gelegd.

Omdat ik niet te snel wil juigen wilde ik even aankijken hoe het gaat. Want straks gaat alles mis.. tot nu toe gaan de twee eitjes hier perfect :D

Groeten, Lin

Riny

Hoy Lin
Ik kom je een compliment maken met je nieuwe handtekening.
Kon ik zoiets ook maar *zucht*
Wat de eitjes betreft ga ik heel erg hard voor je duimen.
Groetjes Riny

Caroline

Hé, wat gaaf!!  Gefeliciteerd.  :D

Wat een geweldige handtekening heb je weer, super!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.