Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

oh hebben jullie nou wel de fotos gezien van vorige week?  :P

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Het maakt me in principe niet uit of het een man of een pop is omdat ik nu 2 mannetjes en 2 popjes heb ;D

Ik zal je bij interesse idd even een IM sturen (even nadenken over het hoe en wat), geïnteresseerd ben ik zeker, maar definitief laat ik het je via IM weten ;) het zijn echt schatjes om te zien...

Nou, als de popjes bij mij het zo moeilijk gehad zouden hebben als Kashira, zou ik idd ook de hele tijd bij dat hok staan (bij wijze van spreken dan). Ik hoop echt dat de volgende eitjes makkelijker gaan!!
Wat grappig dat ze de hele tijd kippetje zit. Betekent dit dat ze weer wil paren ofzo?

Ik ga zo nog even je filmpje bekijken...!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

ik hoor het wel van je eventueel. Ja ze wil graag weer paren daarom zit ze kippetje.

Filmpje plaats ik niet van kashira je kan daar niks op zien.

ManjaV

Ok, ik heb wel een ander filmpje gezien over valkjes in een kooi ;) Die was ook leuk, mijn valkjes hier begonnen heel hard terug te fluiten.

Groetjes,
Manja

Lin

24 augustus 2006, 19:06:08 #19 Last Edit: 24 augustus 2006, 19:32:47 by Lin
Met de vogels gaat alles goed. Mij iets  minder vrij druk gehad de afgelopen weken. Vooral deze week zat ik in mijn eentje het berdijf draaiende te houden.

Kashira en Yasuo

Heel gek na het voorval van bijna legnood is er geen ei meer geweest. eiegnlijk ben ik er wel blij om. Ze is weer helemaal in orde. Een van de twee eieren is kapot gegaan en deels opgegeten. ???) vanavond dus het blok weg. Ik moet alleen nog even de schaar zoeken.

Ayla en Tiamo
Die zag ik weer wipwappen en ze blijven maar kroelen. Dus dat gaat allemaal goed.

tiamo die een grit/maagkiezel bad neemt
http://www.youtube.com/watch?v=YNbkckvbNOA

Timmio en Alanya
Ze knappen steeds meer op. gisteren zat hij heel lief naar me te fluiten. Ik was helemaal verliefd op hem.

Voliere is klaar!
gisteren heb ik te horen gekregen dat de voliere opgehaald kan worden. dit weekend moet dus het gaas van de binnenvoliere erin. Ik kom er niet aan toe om spullen/takken te halen om in te richten. dan maar eerst in het binnenhok alleen.

Morgen gaan rianne, haar vriend en ik naar Riny toe. Dat wordt dus om 6 uur opstaan. even wel vroeg naar bed vanavond want ben best moe en mijn nek doet ook erg zeer. Vanavond nog even de batterijen van de camera opladen zodat ik fotos kan maken.

Groeten, Lin

Lin

Vandaag naar riny geweest met Rianne en haar vriend mee. ik zal dit weekend even een verslag typen met fotos en filmpjes. Vooral het filmpjes uploaden duurt erg lang. Dus nog even geduld.

Lin

Fotos van het bezoek aan riny komen nog. ik moet ze nog even naar rianne mailen om op onze server te zetten.

Van het weekend is mijn vriend bezig geweest met het binnenhok van de voliere. Het is 65 cm diep 1.25 hoog en 2 meter breed. De stokken hangen nu maar echte mooie bakjes heb ik nog niet. Die moet ik nog kopen.

Ik denk dat Kashira behoorlijk zal opknappen als ze straks naar buiten kan. Ze reageren goed op het hok. vooral timmio was druk aan het fluiten  ;D Echt heel mooi om te zien! tips zijn welkom. Ik wil het niet te vol bouwen met speeltjesl.

Links en rechts zijn twee deuren. Onderin is een plaat die wegkan dan komt er een grote gleuf, dan kan ik de bodem zo leegschuiven.

Rechts in het midden zit een opening naar buiten toe. De buitenkant voorlopig even dicht omdat er geen buitenvoliere is. die ga ik (als ik ze kan bereiken) maandag ophalen.

Boven heb ik ayla en tiamo in de kooi van Kaiyo en Kashira gedaan. tiamo stopt maar niet met fliuten.. :D Deze kooi is veel ruimer en veel beter voor ze. ik moet het alleen nog wat leuker inrichten. Is nu best saai.

Groeten, Lin

Lin

ik moet even kijken hoe het straks gaat met eruit gaan. Maar volgens mij kunnen ze via de andere stok landen.

Lin

Jippie vanmiddag wordt de voliere opgehaald. voordat we tijd hebben om hem op te zetten dat duurt nog wel ff.

Gerda

Hoi Lin,

Het ziet er mooi uit!! Best een ruim binnenhok!!
Ga je vandaag de buitenvoliere ophalen?

Ze zullen het zeker naar hun zin krijgen!!

Liefs, Gerda

Gerda

Citaat van: Lin op 28 augustus 2006, 11:31:55
Jippie vanmiddag wordt de voliere opgehaald. voordat we tijd hebben om hem op te zetten dat duurt nog wel ff.

Vraag dus meteen beantwoord!!!

G

Lin

Dank je! ja de voliere is opgehaald, ik ging samen met mijn vader. Ik was wel bloedzenuwachtig hoor... ik dacht heb ik alles wel goed gezegd? straks heb ik een houten of veels te grote maaswijdte of de voliere is duurder enz.

Ja zo ben ik dan erg zenuwachtig.

Ik ben superblij met de voliere! ziet er keurig uit. en dat terwijl ik 8 ofertes heb gekregen, deze 100 euro goedkoper was dan twee andere en de rest was 2x zo duur nog als deze nu!

dus echte een koopje vind ik. Van de week zetten we hem op. ik ga zo even kijken of ik nog wat kan shoppen voor de inrichting.

Tiamo is trouwens helemaal opnieuw verliefd op Ayla die zaten weer mooi te wipwappen in de nieuwe kooi.

Om de andere 4 in het binnenhok maakt ik me vannacht erge zorgen. Het onweerde hier heel erg hard. Ik denk de eerste nacht en dan die flitsen  :-\ Gelukkig was alles goed gegaan.

Als de voliere staat zal ik fotos maken.

ManjaV

Hey Lin,

Gefeliciteerd met je nieuwe voliere. Ik ben benieuwd hoe die er uit ziet!

Gelukkig idd dat alles goed is gegaan tijdens het onweer. Dat zullen ze best eng gevonden hebben? Als het hier onweert, check ik ook altijd even extra de vogeltjes, en die zitten binnen...

Groetjes,
Manja

Rianne

:D Ziet er goed uit hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat, als alles staat! :D

Lin

Dank jullie!

Ik zag net trouwens dat er iets met Kaiyo is gebeurd. Een deel van zijn kuif hangt slap opzij en had wat bloed aan de pootjes. Even in de gaten houden dus als er nog iets gebeurt. Ruzies heb ik niet gezien.