3 augustus 2025, 21:02:32

Hobbykwekerij Sephora *einde ronde 2*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 19:29:16

« vorige - volgende »

Rianne

Hem haar hem haar hij zij wat is het nou? ;D

Lin

Citaat van: Rianne op 18 oktober 2006, 13:42:07
Hem haar hem haar hij zij wat is het nou? ;D

ik haalde de twee even door elkaar. Dusty is een hij en yariki een zij.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

18 oktober 2006, 20:29:07 #347 Last Edit: 21 oktober 2006, 13:41:29 by Wilma1
Hoi Lin,

Bang is ie niet echt, maar meer voorzichtig....misschien door het pappen ??? Daarbij kent hij JOU natuurlijk vanuit het ei en logisch dat DAT vertrouwder is...met mijn ketting spelen, DAT vindt ie erg leuk, maar zogauw ik "loslaat" is ie weg en als ik hem "losjes" vast houdt wringt ie zich in alle bochten los en "rent" van boven naar beneden over mijn lichaam ;D om "vrij" te zijn en lekker weg te vliegen.....dat is toch ook veel fijner!!!!

Ik kan hem best makkelijk pakken hoor, maar Dusty houdt wel van uitdagen   ::) ben ik BIJNA bij hem met mijn vinger nog even een piepklein stukje  :P.....nanananana...  ;D en zit ie verderop te fluiten.....maar uiteindelijk WIN IK, en hoef ik niet eens veel voor te doen  ;) ik probeer hem gewoon op de vinger te laten stappen en DAT doet ie dan ook netjes, alleen naar beneden gaan VOELT ie dat ie waarschijnlijk terug "moet" en ik doe die handeling juist NIET standaard, om die illussie NIET op te wekken...hij is gewoon erg slim  ::)

MAAR ZEKER NOG STEEDS LIEF!!!

En dat spiegeltje, zal wel meevallen...hij vindt Binky nog steeds super maaar misschien gaat ie wel de voliere eens in...wie weet ??? Ik ga het allemaal aankijken WAAR Dusty zich prettig voelt!!
:D een tevreden mammaWilma  ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey wilma,

slim valkje dus? Lijkt me wel grappig om jullie bezig te zien.  :D

dag allemaal,

Ik heb weinig nieuws over Yariki ze zit nu een beetje zachte geluidjes te maken. Zal ze wel van moders hebben want die fluit best wel. Niet melodisch maar wel erg grappig.

En een leuk nieuwtje gisteren is er een ei gelegd!
duimen jullie weer mee?

ManjaV

Spannend...spannend...van wie is het eitje? :D

Hoe staat het met Yariki's ontlasting?
Wat lief dat ze zachtjes fluit, dat doet Daisy hier ook. Af en toe kwettert ze zoveel dat ze haast wel een mannetje lijkt. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Gefeliciteerd met het eitje!!  :D

Natuurlijk duimen we voor zilver.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Hoi Lin,

Woensdag heb ik de beslissing genomen Dusty in de voliere te plaasten, dit omdat Binky zich begon te "ergeren" dat ie steeds bij hem ging zitten piepen.....hij beet hem in de pootjes en duwde hem weg...zo zielig....Dusty wil meer dan Binky wil geven  :'(

Toen bedacht ik dat het misschien beter is hem bij "de groep" te zetten....hij heeft dan meerdere waarbij hij zich kan 'settelen" en het gaat tot nu toe prima, hij piept ook niet meer. Melody vond hem meteen erg aardig want zat al op zijn rug  ;D...vuns :P ::).... daarna steeds zijn kop heel lief tegen Dusty aan strijken en Dusty maar vreemd kijken :o

Hij is snel gewend, moet ik zeggen...niet teruggetrokken, maar meteen aansluiten, dat verbaasde me best wel! De anderen lijken het ook prima te vinden, want hij zit overal bij, samen eten, samen snoepen, zijn favoriete speeltjes mee natuurlijk  :D en hij vloog zelfs van de ene naar de andere kant in de voliere. Ik denk een goede beslissing en Binky wat rust  ::)

Eenmaal het ene gedaan toen ook maar het andere en Sunny (lutino popje)  eruit gehaald, want die zat samen met broer Rocky in de voliere en Rocky lijkt zich te koppelen aan de andere lutino Lucky en Sunny zat soms in een hoekje.....dus goed moment broer en zus te scheiden.

Dus DIE zit bij Binky, maar noodgedwongen gekortwiekt, want is een "wildvlieger" en raasde door de kamer, keuken en landde op pannen en gasfornuis....toen ik haar over wilde zetten en het dakje niet snel genoeg dicht had  ::) geen probleem, want ik heb haar even lekker laten vliegen, maar pakken ??? ECHT NIET, als de "dood" zo bang en om haar in rust te laten wennen en toch uit de kleinere kooi te laten, is dit een tijdelijk goede oplossing.

Ze was vandaag handelbaar en heeft lange tijd bij me gezeten, kan haar aaien, en leer haar op te stappen, wat best goed gaat na 1 dag....eerst maar aan Binky wennen en ze kan vanaf mij als ik op de bank zit, naar de voliere vliegen, waar ze dan samen plantjes kunnen slopen  ::) ;D

Ik zal kijken of ik  een mooie foto van Dusty kan maken, want op de ene is ie zich net aan het poetsen en de andere door de tralies heen met slechte verlichting, vind ik niet zo...de 3e waar ie om zich heen kijkt is wel leuk.Zelf denk ik dat dit beter is voor Dusty en hij is niet bang voor mijn handen als ik erin kom!! Melody ook niet, want die komt nog steeds naar me toe als de deur open gaat voor een lange kroelsessie  ;D

wel ff wassen, want ik moet me mooi  ::)  presenteren  ;D

naast Melody  :D...net een glimlach om dat bekkie  ;D

nu even kennnis maken  :D ;)

Kijk IK kan het wel willen bij Binky, maar als de een zich niet prettig voelt wordt de ander misschien "verstoten" en soms zat ie zo zielig bovenop de schommel. Nu lijkt ie happy en vrolijk.
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Hey Manja,

Ik heb een ei bij yasuo en Naira. die zijn de enige die een blok hebben. Als ik de ringen binnen heb van 2007 dan begin ik rond januari met Ayla en Tiamo. Daar heb ik wel weer zin in daar komen vaak verschillende mutaties uit en een van mijn favoriet , albino!

Ontlasting was gisteren een beetje wisselvallig dan weer nattig dan weer niet. Maar het waren wel veel kleine poepjes. Morgen heb ik vrij dan kan ik alles even goed in dagblicht bestuderen.

Hey caroline,

thanx..ja zilver als ik ervan af kan komen dan wil ik wel een heel nest vol  ;D

Hey wilma,

Wat lief dat Melody zo tegen dusty doet. Wordt je zelf nog verliefder op die twee als je dat ziet. En meteen een ander weer verplaatst. Ja broer en zus moet je mee oppassen is niet de eerste keer dat zoiets zou gebeuren. Wel sneu dat ze zo in paniek is. Dan zou ik haar niet meer dat laten doen. Ik zou me dood schrikken!

dusty zit er mooi bij hoor. Leuk dat je even fotos heb gemaakt. Aan wie zou je dusty het liefst gekoppeld zien worden? Een split bont zou ik aanraden, is wel mooi bonte jongen vind ik.

Groeten, Lin

Wilma1

Hmmm split bont is Stacy toch ???....maar ehhhh die "is op" Maxime  ::) ....ik wil er tegen de buitentijd toch wel popjes bij, dus dan maar even zien bij wie.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

Stacy is idd bont, en kanssplit witmasker. :)

Wilma1

Citaat van: Rianne op 20 oktober 2006, 21:26:08
Hoi Wilma,

Stacy is idd bont, en kanssplit witmasker. :)

Zeg LINDA,  ben jij vannacht in mijn voliere geweest  ??? :P en heb je een SEPHORApraatje gehouden ??? want vanmorgen kwam ik beneden en wat zie ik ??? ( ja OOK stof  ;D)

Zit Dusty NAAST Stacy met zijn liefste gezicht, een mooi fluitje tegen haar te "babbelen" en ze leek DIEP onder de indruk  ::) want haar hele kopje stond scheef  :D
en natuurlijk GEEN fototoestel bij de hand, want die had ik boven bij de PC laten liggen  ::)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

:-X Ik weet van niks...

wat lief zeg. Nou al een charmeur?

Dag allemaal,

Bij Yasuo en Naira ligt eitje 2 er.

ik heb vandaag een erg leuk filmpje van Yariki en een paar mooie fotos!

Hier zie je Yariki van de tafel af rollen. Gelukkig kunnen vogels vliegen  :D
http://www.youtube.com/watch?v=rw4wWBp2GGU

En de fotos van vandaag. Gisteren was Yariki trouwens 10 weken oud.

Van bovenaf

Kuifje omhoog..

Kuifje omlaag

Groeten, Lin

ManjaV

Hey Lin,

Gefeliciteerd met eitje nummer 2! :D
Misschien krijg je wel weer een Dusty en een Yariki.

Yariki ziet er mooi uit. Ze zit goed in de veren nu.
En wat een grappig filmpje, ze lijkt wel een acrobate op die keukenrol. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Ah wat zou dat leuk zijn, 2 valkjes bij ons vandaan die een koppel vormen. Ik hoop er stiekem op! :D

Wilma1

22 oktober 2006, 20:58:38 #359 Last Edit: 22 oktober 2006, 21:00:42 by Wilma1
hahahaha....wat grappig, Yariki op die keukenrol...kan zo het circus in  ;D je hoort de "boem" goed  ;)

de andere kleuter even op de foto voor je  ;D

:o oeps de verkeerde, dit is zijn rug  ;D
nou hier komt ie dan

dit is beter  :P

en de BOOT is meeverhuist, want ik doe er weetabix in , dat vindt ie lekker  :P en meteen leuk om te spelen met ZIJN  ::)
boot

zie je nou, dat Stacy een ander heeft  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3