2 mei 2024, 15:48:11

schreeuwen

Gestart door polleke the bird, 3 september 2006, 18:33:30

« vorige - volgende »

polleke the bird

hallo,

Ik heb nu mijn valkparkietje 1 jaar. Maar de laatste tijd doet hij serieus ambetant. Weet niet meer wat te doen met hem. Vroeger bleef hij schreeuwen de ganse tijd als ik weg ging uit de living. Maar nu schreeuwt hij zelfs als ik in de living zit! Is echt wel vervelend. Vanaf het moment dat ik naar hem kijk is het inorde. Nu doe ik regelmatig een deken over zijn kooi maar dat begint hij te kennen en schreeuwt hij ook. Kan er mij iemand een oplossing geven voor dit probleem? Kan hem toch niet ganse dagen onder een deken zetten he.

met vriendelijke groeten,
Polleke the bird

bobbie

Hoi Polleke,

Dat is zeer irritant, dat geschreeuw, dat begrijp ik best.
Hij manipuleert je. In principe moet je dat schreeuwgedrag negeren en JUIST op het moment op hem reageren als hij iets doet wat jij WEL prettig vindt. Dat luistert heel nauw.

Ik heb een boekje (GEK van mijn vogel, Bonnie Talsma) en daarin wordt dit gedrag ook beschreven. Ook hoe je het kunt voorkomen/afleren.

Zit je valkparkiet veel alleen? Is het misschien een idee om hem een maatje te geven?
Een deken over zijn kooi is zeker niet de oplossing inderdaad.

Succes, Nel

Anja

Hallo,

Heb even voor je op het forum gezocht en ik heb het volgende voor je gevonden.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14942.0.html

Misschien heb je er iets aan.

Groetjes Anja

polleke the bird

hallo,

Bedankt voor de reacties!


Polleke zit alleen, overdag als ik werken ben. Ik heb de radio aan staan voor hem en de hond zit ook de ganse dag bij hem in de living, maar of hij de hond als zijn maatje ziet, weet ik niet.
Maar ik ga eens uw raad opvolgen en het proberen, hopen dat het lukt.

Met vriendelijke groeten,
polleke

Anja

Hoi,

Laat ons in ieder geval wat weten oke.

Succes verder.

Groetjes Anja