4 mei 2025, 10:54:03

Stap 8 van tam maken

Gestart door SuzanneS, 30 juli 2006, 15:27:22

« vorige - volgende »

SuzanneS

Bij stap 8 staat er pas dat je het valkje uit de kooi kan halen, zodat hij zelf lekker kan vliegen. Maar voordat je bij deze stap bent kan dat weken of maanden duren. Is het dan toch verstandiger om toch pas te wachten tot je bij stap 8 komt voordat de vogel uit de kooi gaat?

Binnenkort krijg ik namelijk waarschijnlijk een valkje van 3 maanden in huis die niet tam is. Ik wilde dat valkje eigenlijk al snel bij mijn popje doen maar als ik het zo lees dan kan ik daar beter mee wachten totdat hij tam is, zolang nog apart houden.

Groetjes Suus

SuzanneS

Oh en nog een vraag; ik heb nu al 2 kakariki's (eigelijk 3, de derde is een logeetje) en nog een valkje. Die mogen er elke dag een paar keer uit, hup kooi open en dan mogen ze.

Hoe kan ik dat het beste doen met het nieuwe valkje? Ook gewoon eruit laten, ondanks dat hij nog niet tam is?

Of hem boven zetten waar hij de andere vogels niet ziet en hem er niet uithalen totdat hij tam is?

SuzanneS

En nog een vraag, schiet me te binnen;
Ik wil de 2 kakariki's die ik heb samen in één kooi doen, en de valkjes ook. De nieuwe kooi voor de valkjes staat er. Zou ik mijn ene valkje al in die nieuwe kooi kunnen zetten en na een aantal weken dat ik haar partner die op komst is er ook bij zet?

Of zou Sun dan dominantiegedrag krijgen dat het haar kooi is en dat haar partner er niet inmag?
Hoe zijn valkjes daarin eigenlijk?

Berry

Citaat van: SuzanneS op 30 juli 2006, 15:46:47zou Sun dan dominantiegedrag krijgen dat het haar kooi is en dat haar partner er niet inmag?
Hoe zijn valkjes daarin eigenlijk?
Ja,, is ze gewent alleen te zitten dan heb je kans dat ze hem toch zijn plek gaat wijzen en dat zij de baas is daarom kan je eerst de kooien naast elkaar zetten [ stukje uit elkaar ]  en zo kan je je andere valkje ook tam maken maar niet meteen bij elkaar zetten.

Lin

vliegen is natuurlijk erg goed voor de spieren van het valkje. als je valkje niet tam is dan krijg je hem ook niet zomaar weer de kooi in. Veel mensen maken de fout om ze gaan opjagen of vangen. dan kan je dsu opnieuw beginnen met tam maken. als je je valkje leert om eerst op te stappen end an de kooi uit. Dan zal deze ook niet zo snel de kooi uitvliegen als de deur open is. Ook als hij terug moet laat je heem eerst opstappen. een valkje is meestal wel vrij snel tam, vaak binnen een paar weken. elke dag weer oefenen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)