20 juli 2025, 16:55:57

wormmiddel

Gestart door Karin, 19 juli 2003, 00:59:40

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

Ik ga zondag een nieuwe volwassen valkparkiet halen. Zelf ontworm ik mijn valkjes eigelijk nooit, maar omdat ze bij een kweker vandaan komt waarbij alle vogels buiten zitten en die veel vogels heeft lijkt het me verstandig om haar een keer te ontwormen. Op mijn werk hebben we een wormmiddel wat direct in de bek moet gedaan worden, maar wil ik graag een middel gebruiken wat ik door het water kan doen. Gebruikt één van jullie een wormmiddel wat door het water gaat. Of gebruiken jullie poeder door het voer heen ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

Hoi Karin,

voor mijn Falko vroeger heb ik eens wormmiddel gaan kopen omdat ze volgens mijn opa met wormen zat :-/. Nouja, de winkel gaf me duivenwormmiddel mee en daar moest ik voor een duif 3 dopjes in doen, maar ze zeiden voor een valkparkiet 1tje. Maar ik heb maar 3/4 gedaan. Je weet maar nooit. En ze zijn er gelukkig niet van gestorven, alleen Falko :(. Maar die's helaas altijd ziekjes geweest ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Karin,
Ik heb een keer druppels van Bogena gebruikt en die deed ik gewoon door het water.
Er zijn alleen een keer een paar valkjes ziek geworden na die druppels geven maar dat kan gewoon toeval zijn want die hadden daarna iets van een verkoudheid ineens.

Groetjes,  Paul

Karin

Dank julie voor de tips. Ik ga eens op zoektocht  :)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Speedy

Ik ben net terug van de dierenwinkel, gelukkig hadden ze geen valkparkieten zitten  ;D
Ik heb het wormenmiddel gehaald van B.
Ik heb nu in 100 ml water 80 druppels gedaan.
Dit heb ik in 2 drinkbakjes gedaan, omdat de kwartels op de grond ook maar meteen moeten, kan alleen maar goed zijn toch? En ook omdat sommige valkjes ook daarvan drinken.
Ik heb uiteraard niet de vitaminen druppels erin gedaan dit keer.
Alleen heb ik nog niet bij Valkie het gedaan, zal het straks maar wel doen, is altijd goed om dan meteen iedereen aan te pakken.
De honden hebben ook gehad.
Hoeveel druppels zal ik alleen voor Valkie moeten doen?

Groetjes,
    Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ik weet niet welk merk B is, misschien beaphar?

Maar ik heb er zelf eentje, Bogena, en per vogel moeten ze 1 druppel aan lichaamsgewicht hebben.
Bijvoorbeeld een valkje is 90 gram, 9 druppels.

groetjes Lique

Speedy

Hoi Lique,

Ja ik bedoel Bogena....maar ik heb staan dat er per 100 ml 80 druppels in mogen...dus moet goed zijn wat ik gedaan heb.
Die andere dosering is, als ik het ze per valk in de bek geef, maar dat doe ik niet, omdat ik niet wil dat ze me dan niet meer aardig vinden als ik ze pak.
 ;D

Groetjes,
    Trudie

p.s.  op de doos zelf staat per vogel en op het etiket op de fles staat de dosering voor meerdere vogels in het drinkwater.

Lique

Hoi Trudie,

dan heb je dezelfde als die ik heb.
Maar voor Valkie kan je het ook gewoon in het drinkwater oplossen.

Groetes Lique

Speedy

Ja, ik moet alleen ff zien hoeveel zij er moet hebben...ik denk een kwart ervan voor haar alleen...
ze eet alleen maar trosgierst hoor.
Heb haar net weer zien eten ervan, maar het is maar een heel klein stukje hoor die ze gekregen heeft van me.
Als het op is, zou ze toch wat anders moeten gaan eten.

Groetjes,
    Trudie

Lique

27 november 2003, 14:52:38 #9 Last Edit: 27 november 2003, 14:53:06 by Angelique

Zelf zou ik ook gewoon voor 1 valk  80 druppels over 100 ml water geven.

Ja, ze moet nu zo langzamerhand wel wat gaan eten...

groetjes lique

Speedy

Ja ik heb ze nu dus 2x 100ml water gegeven met die 80 druppels erin....flesje is al half leeg hahahaha dus daar moeten ze met hun allen uit drinken.
Dit moet zo voldoende zijn en Valkie heeft nu een beetje water gekregen met 15 druppels erin, ze drinken het toch niet op...en het mag maar 24 uur blijven staan.

Lique

Hoi Trudie,

Nee, je moet het 48 uur laten staan. Tenminste dat staat hier wel op, kijk maar naar het plaatje hierboven.
Maar je had ook wat water uit een ander bakje kunnen halen, voor valkie want of zij nou daaruit drinkt, of uit de kamervoliere, maakt ook niet uit.
en ze drinken maar zo weinig.

groejtes lique

Speedy

O ok ja 48 uur, nou dan moeten ze het maar doen hoor met maar een klein beetje water, hahahaha ze hebben 200 ml tot hun beschikking...moet lukken.
Valkie slaapt uit verveling..gaat weer trosgierst eten...en kijkt me maar aan.
Ze lijkt verlatingsangst te hebben, zodra ik de deur ff uit ga dan word ze wild en fluit naar me.
Ze ziet me gelukkig snel terug komen dus dit zal ook wel gaan wennen voor haar.
En de radio staat aan en de valkjes zijn druk, dus drukte genoeg voor haar.

Lique

Hoi Trudie,

Ja, ze zal het wel erg vinden, als je weg gaat.
Maar dat is ook een heel goed teken, want dan is ze wel heel gek met je hoor.
Als je niet zoveel voor haar had betekent, had ze je niet na geroepen hoor.
Maar ik hoop echt, dat ze heel gauw wat gaat eten, en dat ze ook gaat drinken hahah, van het vieze water ;D ;D

groetjes Lique

mastolk

Hoi
Ik lees dit over die druppels. OEPS  Volgens mij ben ik te zuinig geweest. Ik heb het water geen 80 druppels gedaan. Ik wilde het binnenkort toch nog ff een extra keer doen (twee keer in 4 weken) maar dit is dan dus wel handig...anders werkt het niet. Ik heb ook van Bogena. En ik had er dus niet (misschien overheen gelezen hoor  :-/) 80 druppels per 100 ml en 48 uur laten staan. Nou ik doe het dan nog maar eens. VInd het wel belangrijk dat het goed gebeurd.

Fijn dat ik dit weer ff gelezen heb!
DOEI Groetjes MArgrietha