8 juni 2025, 09:53:37

rare kleur van de snavel

Gestart door Lieke, 9 augustus 2006, 09:29:28

« vorige - volgende »

Lieke

hallo,

mijn valkparkiet Truffel heeft een hele rare kleur snavel (en neusdoppen) grijs/geelachtig en in de kromming (dat boogje) een paar hele dunne zwarte streepjes (te vergelijken met de strepen op een zonnebloempit) het is net alsof het aan de zijkanten een beetje eraf schilverd. en de binnenkant van zn bovensnavel is geel  :-\   Het is heel moeilijk te omschrijven maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen:P Maar mijn andere valkparkiet heeft een mooie egale snavel zeg maar gewoon roze/grijs dus het viel me wel op dat Truffel een zo rare snavel heeft :-\ weet iemand misschien wat dit is?

Groetjes, Lieke

Rianne

Hoi Lieke,

misschien is je valkje ergens tegenaangevlogen, waardoor er een 'blauwe plek' op z'n snavel zit?
Iedere snavel ziet er weer anders uit. De ene is mooi glad, en bij de andere hangen er soms 'schilfertjes' aan. Ik denk niet dat er iets met Truffel aan de hand is. :)

Caroline

Is de snavel altijd zo geweest??

Zo niet dan zou ik toch eventjes een dierenarts informeren wat het kan zijn, klinkt namelijk wel vreemd.

Sterkte/succes ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Lieke,

Het zou kunnen dat een schimmelinfectie aan de snavel de oorzaak is. Daarnaast kunnen onder andere verwondingen, parasieten of bacterien de oorzaak zijn.

Als er echt een verandering is, zou je dit kunnen navragen bij een DA, liefst een goede vogelarts.

Groetjes, Gerda

Rianne

Heb je er misschien een foto van?