7 mei 2025, 18:27:23

Trauma?

Gestart door Martha, 7 augustus 2006, 11:37:53

« vorige - volgende »

Martha

Hallo,

Op de foto zie je Oezie, we hebben Oezie twee weken geleden gekregen uit de dierenwinkel.
Het is me nog niet duidelijk of het een man of een pop is maar dat zal vanzelf blijken als zij/hij wel/geen eitjes gaat leggen...

Nu probeer ik Oeziewoezie tam te maken maar ik heb al een paar dingen verkeerd gedaan. De eerste dag heb ik 'm al
vast moeten pakken en laatst met het verschonen van de kooi wist ie ook te ontsnappen waardoor ik 'm weer vast moest pakken.

Nu blijft Oezie maar bang van mijn handen... Als ik met mijn handen verborgen voor de kooi ga zitten voelt ze zich wel op haar gemak maar zodra mijn handen te voorschijn komen begint ze te blazen...

Zal dit nog over gaan en hoe kan ik Oezie het beste benaderen?

Alvast bedankt.
Groetjes van Oeziewoezie en Martha
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Anja

Hoi Martha,

Probeer het stappenplan eens. Deze is te vinden op
http://www.valkparkiet.com/nl/files/tammaken.htm
Of je zou op deze link kunnen klikken
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13386.msg292901.html#msg292901

Groetjes Anja

Martha

Nou, het trauma is volledig weg!
Met veel geduld en veel stukjes appel is het me uiteindelijk gelukt om Oezie kroel-klaar te krijgen.

Misschien nog een tip voor andere mensen;
Ik heb lange nagels en ik had per ongeluk een stukje appel onder mijn nagels zitten toen ik met Oezie aan het prutsen was.
Toen ik iets te dichtbij kwam pikte ze mijn vingers en kwam ze erachter dat dat naar appel smaakte.
Nu was haar aandacht dus voornamelijk op het stukje appel onder mijn nagels gevestigd wat resulteerde in fanatiek gepruts en geknabbel.
Ik heb haar nog een paar keer op deze manier laten snoepen totdat ze eigenlijk helemaal niet meer schrok van mijn vingers maar meteen begon te prutsen en te pielen om het stukje appel er onderweg te krijgen.

En toen kwam het moment dat Oezie op de bodem van de kooi lekker een stukje appel uit mijn hand at, ik haar snaveltje aanraakte en zij een buiging maakte om lekker gekroeld te worden (meteen 10 minuten)!

Dus na een maand van twijfels (doe ik het wel goed, wat doe ik in vredesnaam verkeerd) is al mijn geduld beloond!!!!!!

Een grote stap in de goede richting!!!!
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

Anja

Hallo,

Wat fijn te horen dat Oezie met grote sprongen vooruit gaat.
Zo zie je maar  veel geduld en soms ook nog eens wat geluk.
Komt Oezie nu ook op je hand zitten?

Groetjes Anja

Martha

Nee nog niet. Dat snapt ze nog niet helemaal.
Ze is toevallig vanavond uit haar kooitje gevlogen en ik zit even te bedenken hoe ik haar er nu weer in ga krijgen...

Ik vind het ook zo sneu om haar met de volle hand te pakken; ze begint mijn handen net een beetje leuk te vinden.
Ach, nou ja, nog 2 uurtjes dan is het bedtijd.
Wie weet gaat ze er toch vanzelf in...

Bedankt voor je reactie... :)
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl