mythe geslachtsbepaling met lood + touw

Gestart door Jurjen, 8 augustus 2006, 20:55:12

« vorige - volgende »

Jurjen

Misschien iets voor mythbusters op Discovery, maar ik wou het onderwerp toch even hier aanhalen.

Via via ken ik het verhaal dat je met een stukje lood aan een touwtje, door dit geheel zo'n 8 cm boven het geslacht v/d valk te houden, je kan bepalen of het een man of pop is.
Bij een pop zou het loodje rondjes gaan draaien, bij een man gaat het loodje recht heen en weer.

Ik heb het meerdere malen bij een pop geprobeerd, en dan gaat het inderdaad rondjes draaien. Ik heb het ook bij een paar jonge valkjes geprobeerd, maar geen idee of het resultaat dus ook op waarheid berust. Bij 2 zouden het mannen zijn en bij 1 een pop.

Wie weet meer van deze mythe? Ik heb op het forum gezocht, en kwam 3 postings tegen die in andere onderwerpen verwerkt waren. Meer dan dat vooral wat oudere kwekers deze methode gebruiken, en dat een paar mensen inderdaad het juiste resultaat krijgen, kan ik niet vinden.

Als het wel waar is:
- Hoe komt dit resultaat tot stand. Zijn er wetenschappelijke onderbouwingen?
- Waarom staat het verder nergens op de site bij geslachtsbepaling?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen en mogelijke onderbouwingen.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

angelina

Lijkt inderdaad gewoon op pendelen.
maar dat hoeft dan ook weer niet perse met een loodje.
Dat kan met een daarvoor bestemde pendel, maar mijn vriendin die aan pendelen doet gebruikt ook heel vaak gewoon een draad met daaraan een naald.
Geloof ook niet dat je hiervoor op wetenschappelijk gebied moet gaan zoeken want dan krijg je geen antwoord.

Greettz angelique

Love birdies

Karin

Ik heb het vorig seizoen zo gedaan : een touwtje aan het plafond gehangen met een ringetje eraan. Zo kon ik het niet zelf beïnvloeden. Het touwtje stil gehangen en het  jonge valkje eronder gehouden. Ik was absoluut verbaasd : het touwtje hing eerst stil en toen ineens.... plong..... ging het rondjes draaien. Bij andere ging het weer heen en weer, en bij sommige "twijfelde" hij  ;)  Ik heb het een paar dagen achter elkaar gedaan. Van de 5 jongen waren er volgens het pendelen 2 zeker een man, 1 zeker een pop en 2 bijna zeker een man ( 2 x man, 1 x pop als uitkomst  ;D ). Helaas weet ik niet wat die jongen "geworden" zijn, alleen van één weet ik dat het een man is en dat klopte met het pendelen. Ga het volgende siezoen het weer doen, en dan allemaal wat beter bijhouden, kijken of het klopt   ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ik heb het hier ook gedaan voor de lol bij mijn eigen valken, en bij allemaal klopte het behalve bij mijn lutino, daar bleef het hardnekkig volhouden dat het een man is terwijl het toch echt een pop is. Misschien omdat ze lesbisch is? ;D :P
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina


Love birdies

inka

o ga ik toch ook maar eens proberen bij mijn jonge valkparkiet en omdat ik hem/haar toch zelf houd kan ik later wel zien of het klopt  ;)

Inger m

Hoi,
Misschien ben ik te nuchter, maar zou het touwtje niet reageren omdat je het jong eronder houdt. Ik kan me voorstellen dat het iets te maken heeft met energie of magnetische velden.

Vroeger deden we er soort spelletjes mee door er vragen aan te stellen. Helaas kwamen de antwoorden vaak niet uit.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

margreet

hallo,

Vroeger deden met het ook met naald en draad om te kijken hoeveel kinderen en wat voor geslacht het zou hebben.
Ik heb het nu gedaan bij mijn jonge bonte (3 maanden), gaf dus rondjes, ook qua gedrag was ik beslist van mening dat het een popje zou zijn, heel rustig weinig geluid.
Kreeg vandaag de uitslag van Gendika, een man dus :D.
Ik geloof er dus niet meer in.

groetjes Margreet


Jurjen

Ik wist niet dat het pendelen is, had ook nooit van die term gehoord. Al geloof ik sowieso niet in dat pendelen op afstand.
Ik ben zelf ook vrij nuchter en niet gelovig.

Wat ik me dan afvraag is waarom een loodje of wat dan ook zo reageerd, wat is de verklaring daarachter.

Als ik zo de reacties lees is het dus niet 100% betrouwbaar. Toch ga ik het eens bijhouden, en ben benieuwd van diegene van jullie die dat ook gaan doen, wat de uitkomst is. Wellicht kunnen we tot de eerste rui, of valken waar we he al zeker van weten, van 100 valkjes een schema maken wat het loodje deed, en wat de realiteit is, en zo een percentage 'betrouwbaarheid' uitvogelen.

Jurjen

12 augustus 2006, 11:17:55 #10 Last Edit: 19 augustus 2006, 16:04:28 by Jurjen
Hierbij de tabel met 100 rijen. Verbeteringen en aanvullingen zijn welkom.


 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
 
   
   
   
 
   
   
   
   
 
Valk (Eigenaar):Realiteit:Pendel:
Piwi (Jurjen)PopPop
Onbekend (Karin)ManMan
Onbekend Lutino (Carco)PopMan
Jonge bonte (Margreet)ManPop
Pipi (Jurjen)OnbekendPop
Earl (Jurjen) Overleden :-(OnbekendMan
Lazy (Jurjen)OnbekendMan
Zazou (Angelique)PopPop
Abu (Angelique)ManMan
Kiko (Angelique)poppop
Stitch (Angelique)manman
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx
xxx


Einde tabel

nick01

je moet niet zomaar gaan pendelen.
degene die een beetje thuis zijn in t paranormale gebeuren weten wel waarom.
niet dat ik t zelf doe maar in mijn naaste omgeving wordt er wel t 1 en ander beoefend op dat gebied en ik heb t wel gezien allemaal en mijn conclusie , gewoon niet doen.
als je niet weet hoe je t allemaal moet doen zal de waarheid er ook niet uitkomen , ik kan t ook niet hoor maar ik probeer t ook niet want t werkt zo toch niet.

Jurjen

Citaat van: nick01 op 14 augustus 2006, 23:11:51
je moet niet zomaar gaan pendelen.
degene die een beetje thuis zijn in t paranormale gebeuren weten wel waarom.
niet dat ik t zelf doe maar in mijn naaste omgeving wordt er wel t 1 en ander beoefend op dat gebied en ik heb t wel gezien allemaal en mijn conclusie , gewoon niet doen.
als je niet weet hoe je t allemaal moet doen zal de waarheid er ook niet uitkomen , ik kan t ook niet hoor maar ik probeer t ook niet want t werkt zo toch niet.


Vanwaar die conclusie, ik zie geen onderbouwing in je test?!

Ik ben zelf niet gelovig, en een loodje aan een touwtje eronder houden en kijken of het een rondje draait of heen en weer gaat hoef je geen universitaire opleiding voor te hebben lijkt me.

Wat ik me nog steeds blijf afvragen is wat in het lichaam bepaald of het rond draait of heen en weer gaat.

nick01

ik heb expres geen uitleg gegeven omdat ik geen zin heb om met kritisch of sceptische mensen in discussie te gaan over dit onderwerp.
je geloofd in t paranormale of niet , diegene die er wel in geloven weten wel hoe of wat maar diegene die er niet in geloven heb ik de ervaring dat die er niet open voor staan dus die hoef ik volgens mij geen uitleg te geven want dat komt alleen maar uit op sarcastische opmerking en kansloze discussies van beide kanten.
t is niet tastbaar en wetenschappelijk te bewijzen dus als je er niet open voor staat kun je t niet logisch neerzetten.
t werkt volgens de paranormale mensen t zelfde als glaasje draaien en dat speelbord , je kunt er positieve en negatieve energie mee aanspreken.
en ik heb ook niet genoeg verstand van dit onderwerp om er een goeie discussie over te voeren.
ik zeg alleen gewoon niet doen t werkt toch niet.
hopelijk heb je er respect voor dat ik zo reageer en niet in discussie wil.

Jurjen