3 mei 2025, 13:54:28

Wie kan bevruchte eitjes overnemen?

Gestart door Murphy, 6 juli 2003, 16:43:28

« vorige - volgende »

daan

Hoi hoi,

Ik heb het bij mijn vader geinformeerd, en hij heeft op dit moment ook geen koppeltje dat broed(op onbevruchte eitjes) dus wij kunnen je niet helpen. Maar ik zou het toch gewoon proberen hoor, je raakt ze heus wel kwijt, en ja je zegt dat je het moeilijk vind om ze weg te doen, dat begrijp ik ik zou het oook verschrikkelijk moeilijk vinden, maar heb je geen bekende die toevallig ook een valkje willen. En als je ze via deze site aan iemand weg doet weet ik zeker dat ze goed terecht komen hoor.
Succes met je beslissing.

Groetjes Daan

Mandy

Tja, ik heb 1 koppel waar ze wel bij kunnen alleen woon ik niet in de buurt. Ik woon in Hoogerheide, bij Bergen op Zoom, dat is een eindje rijden hé... :-/
Maar die eitjes gaan volgende week toch al uitkomen ongeveer?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Timmety

Hallo
mijn valk heeft net een eitje gelegd..
Maar ik woon in Someren (eindhoven)
Tim

Barbara

Ik heb t gevgraad zoals beloofd, maar helaas kan mijn moeder ze dus niet onderbrengen, haar koppel heeft zelf nu vrij veel eitjes en die ze wil ze nu alle kans geven.

Succes met je eitjes!

Murphy

Hallo Allemaal,
Ik heb inmiddels de eitjes toch maar gewoon weggehaald en broedblok ook....
Het waren inmiddels 3 eitjes geworden;ik heb er helemaal ook niet in gekeken of ze bevrucht waren.\
Maarja dat was het hoofdstuk eitjes weer....
Ik wil wel iedereen bedanken voor zijn reacties en tot schrijfs maar weer.
Doeg Allemaal,
Van milena & Murphy & Kuiffie + Nemoo

Mandy

Slik...dan hoop ik echt dat ze niet bevrucht waren anders zitten er halve levende valkjes in... :'(
Je zei 11/7 dat er 2 eieren lagen, dan is de eerste 9/7 gelegd en zou die vandaag 6 dagen oud zijn... Dan is er al heel wat aangemaakt van een jong valkje dat dan eigenlijk over 12 dagen uit had kunnen komen...
Je had ze toch uit kunnen laten broeden en een adresje voor de jongen kunnen zoeken? Je hebt er nog wel zo'n mooie bonte valk uit gekregen. Sorry, ik wil je geen schuldgevoel aanpraten hoor, maar ik denk nu aan een half valkje in een eitje dat ergens in de vuilnisbak ligt...zonde hoor, maar laten we maar hopen dat ze onbevrucht waren... :-/

En je mannetje is dus duidelijk wel vruchtbaar anders had je er geen jong van gehad natuurlijk. Maar soms lukken niet alle paringen goed en kan je ook onbevruchte eitjes hebben. Dat heb ik nu ook met het nestje van Z&J, die hebben 5 eieren waar er maar 2 van bevrucht zijn, terwijl de eieren uit de eerste 2 nesten allemaal bevrucht waren. Maar ze werden tijdens deze paringen ook veel door uitgevlogen jongen gestoord die dat allemaal wel interessant vonden :P en het van dichtbij wilde bekijken ::) en toen vielen ze telkens van elkaar af. :o

Tara

Tja Murphy,

had je echt niet kunnen kijken of ze bevrucht waren :(. Ik zou het toch gedaan hebben en ze laten liggen hebben of ze bevrucht zouden zijn. Tja maar gedaan is gedaan ... Wel spijtig, ik hoop ook dat ze onbevrucht waren, want het zou anders echt zonde zijn :(. Waarom denk je dat je mannetje dan onbevrucht is? Hij heeft toch al een jong? Het is te zien of het nu raak is of niet enzo, ik heb nu al 2 keer 5 eieren gehad van Laiko en Moko, telkens allemaal bevrucht en uitgekomen. Je had ze misschien beter die kans gegeven :-/. Nouja, je kan niet terugkeren hé (helaas). Nouja, volgende keer beter, het is moeilijk om je jongen weg te doen, dat weet ik. Maar tracht ze de volgende keer naar kennissen ofzo te doen, dat heb ik hier ook gedaan hoor, zodat ik nog veel van ze hoor.
Groetjes, Tara :).

Murphy

Hao MAndy & Tara,
Het langste bebroede eitje was 5 dagen oud en ze had iedere dag 1 bij gelegd tot het aantal 3...
En ik heb de eitjes gewoon bewaard in een doosje zoals ik altijd doe met mn gelegde eitjes van mijn vogel.
Dus ik heb geen half kuiken weggegooid zou ik nooit doen trouwens,dan had ik hem gewoon laten liggen.!!!
De eitjes zagen er ook heel glazig uit niet mooi wit zoals het ei waar kuiffie in zat...
Beetje doorzichtig met wit erdoor heen,dus ze waren denk ik gewoon onbevrucht,want ik heb vaker onbevruchte eitjes gehad en die zagen er zo uit.
Dus ik ben geen moordenaar ondanks alles voel ik me toch ook wel een beetje schuldig hoor en ik heb Murphy beloofd dat als we niet meer bij onze ouders wonen dat ze dan wel weer mag paren en dat dan het jonkie mag blijven,want dan zijn we lekkker eigen baas in huis en dan zijn er geen ouders die het verbieden.
Groetjes Milena en Murphy,Kuiffie,Nemoo

Tara

Hoi,

ok dat vind ik goed wat je deed :). Nu ben ik wat gerustgesteld. Ga nu maar gauw verhuizen :D

Mandy

Ja dat is beter ook, ik heb ook moeten wachten tot ik uit huis was. Toen had ik 1 grasparkietje en kon ik er eindelijk een bij kopen. Inmiddels, in 3 jaar tijd, is de hobby al uitgebreidt met totaal 6 grasparkieten, 9 valkparkieten en een papegaai!
Pas maar op dus, het kan een heftig virus zijn dit valkenvirus! :D