20 april 2024, 04:33:42

Water drinken

Gestart door Essy, 5 augustus 2006, 00:00:06

« vorige - volgende »

Essy

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, wij hebben een valkje van nu 7 weken oud. Hij is sinds vorige week bij ons hij begint al goed zelfstandig te eten, alleen zie ik hem nooit van zijn water drinken. Ik voer hem 2x per dag nog bij met pap (om +/_ 7 uur en 23 uur) ik heb de pap nu maar weer iets dunner gemaakt zodat hij in ieder geval vocht binnen krijgt. Verder eet hij goed, hij knabbelt veel aan trosgierst en zit regelmatig aan het gewone voer te knabellen. Ik heb al geprobeerd om hem te foppen om ipv pap water op een lepeltje voor hem te houden, maar dan neemt hij 1 slokje en dan moet hij al niet meer en begint meteen om pap te vragen. Moet ik toch de pap weer dikker maken en er wat eivoor en zaden door mengen en hopen dat hij vanzelf dorst krijgt of moet ik voorlopig nog maar even zo doorgaan en afwachten wat hij doet?

Riny

Hallo Essy
Valkparkieten drinken niet zo veel, bij normale temperaturen.
Je kleintje krijgt door de pap ook al vocht binnen.
Dus niets om je zorgen omĀ  te maken.
Groetjes Riny :D

Essy

Bedankt voor je antwoord :D
Dus ik kan de pap gewoon weer dikker maken? Is 2x per dag trouwens goed of kan ik ook 1x per dag bijvoeren? En dan bij voorkeur in de ochtend of in de avond?

Groetjes Esther

Riny

Hoy Essy
Als je het kleintje vanaf nu iedere morgen weegt, kun je precies zien of hij niet af gaat vallen, als je over gaat op 1 voeding.
De pap zou ik gewoon weer op de normale manier bereiden.
Groetjes Riny :D