8 mei 2025, 09:08:37

wat is dit voor een mutatie?

Gestart door nick01, 29 juli 2006, 18:07:40

« vorige - volgende »

nick01

ik kan een vogel kopen misschien en t is de onderstaande vogel.
wat is t voor een mutatie?
olijf ofzo? en hoe zou dat dan vererven?
ik weet dat ie er niet echt tof uitziet maar goed als t een olijf ofzo is???
en heb ik t goed dat t een man is afgaande op de gele kop?
ik hoor graag wat van jullie.

Quendi

Het zou best kunnen maar ik heb er geen ervaring mee. Als hij niet veel kost zou ik de gok wagen.. Als je er ook de prijs voor moet betalen, voor een olijf, zou ik eht niet doen.

Groetjes Sietske

Rob S

Hoi Nick,

Ik zou zelf deze vogel niet kopen. Ik vind dat ie er maar slecht uitziet, ook al zou het een bijzondere mutatie zijn. Als je dan hier mee gaat kweken, en deze vogel blijft er zo uitzien krijg je ook zwakkere jongen.

Groetjes

Tjerk

Hey Nick,

ik had zo´n vogel ook niet gekocht. Je weet niet of ze ziek zijn en de kans is groot op zwakkere jongen.

Groeten Tjerk

es

Hoi Nick,

Hij ziet er niet echt best uit, zou het niet doen als ik jou was.

Ludo

Beste, ik zou deze vogel ZEKER kopen en ermee proberen te kweken.
Slechts door met nieuwe mutaties te kweken kan je verzekeren dat ze blijven bestaan.
Het is wel belangrijk dat je ze egen GOEDE vogels zet, zodat de algemene fysiek en de kwaliteit van de nieuwe mutatie er op vooruit gaat.
Houd er wel rekening mee dat nieuwe mutaties dikwijls zwakker zijn.

Meer informatie over het kweken van nieuwe mutaties vind je op www.valkparkieten-benelux.tk en het forum daarvan

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Valerie

Hee Nick,

Is dat de enige foto die je van het valkje hebt?

Het lijkt of die geplukt is. Op het eerste zicht, ziet ie er idd niet zo mooi uit, maar dat kan door de foto komen. Ik heb ook wel foto's van mijn valkjes (momentopname) waar ze minder mooi lijken.