8 mei 2025, 09:08:37

wat is dit voor een mutatie?

Gestart door nick01, 29 juli 2006, 18:07:40

« vorige - volgende »

nick01

ik kan een vogel kopen misschien en t is de onderstaande vogel.
wat is t voor een mutatie?
olijf ofzo? en hoe zou dat dan vererven?
ik weet dat ie er niet echt tof uitziet maar goed als t een olijf ofzo is???
en heb ik t goed dat t een man is afgaande op de gele kop?
ik hoor graag wat van jullie.

Quendi

Het zou best kunnen maar ik heb er geen ervaring mee. Als hij niet veel kost zou ik de gok wagen.. Als je er ook de prijs voor moet betalen, voor een olijf, zou ik eht niet doen.

Groetjes Sietske

Rob S

Hoi Nick,

Ik zou zelf deze vogel niet kopen. Ik vind dat ie er maar slecht uitziet, ook al zou het een bijzondere mutatie zijn. Als je dan hier mee gaat kweken, en deze vogel blijft er zo uitzien krijg je ook zwakkere jongen.

Groetjes

Tjerk

Hey Nick,

ik had zo´n vogel ook niet gekocht. Je weet niet of ze ziek zijn en de kans is groot op zwakkere jongen.

Groeten Tjerk

es

Hoi Nick,

Hij ziet er niet echt best uit, zou het niet doen als ik jou was.

Ludo

Beste, ik zou deze vogel ZEKER kopen en ermee proberen te kweken.
Slechts door met nieuwe mutaties te kweken kan je verzekeren dat ze blijven bestaan.
Het is wel belangrijk dat je ze egen GOEDE vogels zet, zodat de algemene fysiek en de kwaliteit van de nieuwe mutatie er op vooruit gaat.
Houd er wel rekening mee dat nieuwe mutaties dikwijls zwakker zijn.

Meer informatie over het kweken van nieuwe mutaties vind je op www.valkparkieten-benelux.tk en het forum daarvan

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Valerie

Hee Nick,

Is dat de enige foto die je van het valkje hebt?

Het lijkt of die geplukt is. Op het eerste zicht, ziet ie er idd niet zo mooi uit, maar dat kan door de foto komen. Ik heb ook wel foto's van mijn valkjes (momentopname) waar ze minder mooi lijken.
Zeker zou ik , als je het koopt, min een dikke week tot 2 weken volledige quarantaine aanhouden, sommigen hier zeggen zelfs 6 weken. ;)

Theetje

Hoi,

Ik ben inderdaad van mening dat quarantaine 6 weken mag duren. Voorzichtigheid voor alles. Bovendien vind ik het valkje er niet 100% uit zien, maar dat kan de (jonge) leeftijd zijn.

Hoe oud is dit vogeltje?

Ik weet niet of je ervaren bent met kweken, maar nieuwe mutaties kweken zou ik persoonlijk overlaten aan de ervaren kwekers. Het is vaak al een zwakke mutatie. De ervaren kwekers weten vaak precies wat ze in huis hebben en wat dus de beste combinatie zou zijn.

Groetjes

Theetje

*Yvon

Hoi

Ik zou als het valkje niet te duur is ook kopen,misschien een gok,maar u never know........
Als is het maar om een mooie aparte te hebben,en dan niet zozeer voor de kweek.Aan zwakke valkjes heb je tenslotte ook niet veel.
Na de rui kan die er prachtig uit gaan zien.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Bianca

als je 'm koopt een quarentaine van minimaal 2 maanden zou ik zeggen.
Dan kun je goed zien hoe de bevedering zich ontwikkeld, mbt dekuif e.d.
Misschien is het ook niet onverstandig dat je deze gewoon eens laat checken door een dierenarts.
Als er noet aan mankeerd heb je een "gouden" vogeltje en zo niet dan heb je iig zekerheid ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

nick01

1 augustus 2006, 09:53:19 #10 Last Edit: 1 augustus 2006, 09:58:41 by nick01
nou punt 1 was er volgens de koper een bod gedaan van 350 euro en zo ver wou ik niet gaan , punt 2 is hij al dood dus blijkbaar niet sterk genoeg om te overleven.
als de prijs minder zou zijn geweest en hij was blijven leven had ik denk ik zeker de gok gemaakt.
t kan wel een zwakke vogel zijn maar als je m inderdaad 2 maand apart houdt en laat checken is mijn zorg weg.
zet m gewoon terug met de kweek op 1 van je beste poppen of een hele forse wildkleur pop en dan dan zien hoe of wat.
hij kan wel zwak lijken maar kijk tegenwoordig eens naar die lutino's en albino's , moet je nog aardig zoeken wil je een beetje mooie forse vogel vinden zonder kale plekken.
ze zitten er bij dat ik me zo wat schaam omdat die man zichzelf ook hobbykweker noemt.
en fallows net zo er zijn er te veel geweest in t verleden (nu ook nog wel misschien) die via de kortste weg de meeste van die nieuwe mutatie wilden kweken resultaat kijk maar rond.
maar daar is wel wat aan te doen gewoon gericht kweken.
ik denk persoonlijk dat ik best de skills (net als zovelen hier) in huis heb om mooie vogels uit zo'n zwakkere vogel te halen , waarschijnlijk niet de eerste generatie maar dat is denk ik ook een utopie.
klinkt arrogant maar ik durf zo'n gok wel te nemen , dat is denk ik t verschil tussen de kwekers de 1 neemt de gok niet en houdt zich bij zijn eigen vertrouwde vogels en de ander staat wel open voor zo'n gok.
je kunt zo veel van je eigen vogels aflezen en leren.
maar goed hij is dood dat is jammer want ik vondt t een heel apart vogeltje.
dus wat dat betreft kan dit topic gesloten worden.
p.s. volgens mij was dit een jonge vogel , de ouders van deze vogel kon ik nog wel kopen maar ik denk dat de kans op weer zo'n vogel nihil is dus die laat ik maar zitten.

Lique

Op verzoek van Nick is dit topic gesloten.

Groetjes Lique