Kooi groot genoeg voor 2 valkjes?

Gestart door Essy, 4 augustus 2006, 18:57:30

« vorige - volgende »

Essy

Hallo allemaal,

Zoals jullie als bij het kopje algemeen hebben kunnen lezen hebben wij sinds kort een 2e valkje erbij. Onze huidige kooi is +/_ 68 cm breed 35 diep en 70 cm hoog, persoonlijk vind ik dit voor 2 valkjes te klein ondanks dat ze veel los mogen vliegen. Nu hebben wij een nieuwe kooi besteld die 98 breed 51 diep en 72 hoog is, is dit wel groot genoeg voor 2 valkjes?

Wij wilden namelijk een kooi die op te hangen is omdat wij ook 2 katten hebben die anders de kooi bespringen! Dit was zo ongeveer de grootste kooi die wij konden vinden die ook nog veilig op te hangen is. Ik vraag mij nu af of deze kooi wel groot genoeg is.

Groetjes Esther, Chico en Poco

es

Hoi Esther,

Hé wat leuk nog een naamgenoodje op het forum.  ;D
Gefeliciteerd met je 2de valkje, gezellig hoor. :D
En je kooi ik denk wel dat hij groot genoeg is hoor.
En zeker ook als ze geregeld eruit mogen, dat is ook heel belangrijk.
Moet zeker lukken.

margreet

hallo Essy,

Dat is een prima kooi voor 2 valkjes, als ze er dan nog uit mogen ook is het perfect.

groetjes Margreet

Essy

Bedankt voor jullie reactie :)
nu weet ik tenminste zeker dat we een goede kooi hebben besteld. We hadden het wel gevraagd bij de dierenwinkel waar we de kooi besteld hadden, maar ik heb het idee dat die mensen totaal geen verstand van valkjes (of elke andere vogel) hebben. Ze wilden ons eerst een kooi aansmeren met verticale tralies ??? en een kooi kost toch een hoop geld het zou zonde zijn als we straks met een dure kooi zitten en we kunnen hem niet gebruiken!

Groetjes Esther