Geregistreerde ringnummers van kwekers

Gestart door Kirsten, 2 augustus 2006, 12:58:05

« vorige - volgende »

Kirsten

2 augustus 2006, 12:58:05 Last Edit: 27 augustus 2016, 12:54:03 by Lin
Hallo,

Ik zal dit berichtje proberen op zoveel mogelijk plaatsen te verspreiden.

Al een lange tijd vraag ik me af of de vereniging van Amivedi iets met ringnummers van vogels doet. Ik kijk regelmatig op hun site en zie ook vaak staan dat een vogel geringd is.
Aangezien dit jaar voor het eerst een vogel van mijn kweek weggevlogen is (Tigo), begon ik me bovenstaande steeds meer af te vragen en heb ze gemaild.

Ik kreeg een zeer positieve mail terug en heb besloten mij in te zetten voor deze geringde vogels. Ik zal proberen door navraag de kweker te achterhalen en zo ook hopelijk de eigenaar. Ook mocht dit spoor doodlopen of de vogel bijvoorbeeld niet gewenst meer zijn, kan de vereniging Amivedi in ieder geval verder en weten ze dat er een nieuw thuis voor gezocht kan worden bijvoorbeeld.

Uiteraard weet ik niet hoe dit verder gaat lopen, maar ik zal het in ieder geval een goede kans geven.

Waarom plaats ik hier dit berichtje?

Op dit forum komen een hoop kwekers en ik vroeg me af of zij mij hun kweeknummer zouden willen mailen? Zo kan ik in ieder geval alvast een bestandje beginnen.
Mijn emailadres is info@valkcity.nl

Bedankt alvast en uiteraard hoop ik dat mijn bijdrage aan Amivedi ervoor zorgt dat er nog meer vogels weer hun thuis terug vinden.

Groetjes
Kirsten
---------
Inmiddels is het bovenstaande niet meer van toepassing. Je kan echter nog steeds je ringnummer doorgeven in dit topic.


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Hoi Kirsten,

wat een goed initiatief van je! :D Ik kan mijn nummer hier wel plaatsen, het is volgens mij geen vertrouwelijke informatie: RM 885, en ik ben lid van EuroParrot.
Hopelijk bouw je zo een groot bestand op, waarmee je Amevedi kunt helpen (en de gevonden valkjes natuurlijk). :)

inka

Niet dat ik al valkjes heb verkocht, maar alvast mijn kwekersnummer: 3PDD ik ben lid van de nederlandse bond van vogelliefhebbers.


Mandy

2 augustus 2006, 14:36:41 #3 Last Edit: 2 augustus 2006, 21:02:14 by Mandy
7MBB zoals je ws al wel weet. ;)
Bij de NBvV, NB nummer dus. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Esther*

2 augustus 2006, 17:11:57 #4 Last Edit: 9 april 2016, 17:58:05 by *Esther*
Mijn nr vanaf 2016 AB 5555


0(lees nul)PBH
Nederlandse Bond voor Vogelliefhebbers.

ET927
Europarrot

Beide niet meer in gebruik maar wellicht zijn er nog valkjes met mijn ring.


leuk initiatief!
gr Esther

Marianne

Hoi Kirsten,

Goed idee!
Mijn nummer is MS 874 en ben lid van Europarrot.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

♪ Marlies

Hoi Kirsten,

Prima idee.

Ons nr is 3MGX en wij zijn lid van de Nederlandse Bond.

Groetjes Marlies

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

3 augustus 2006, 21:08:56 #8 Last Edit: 3 augustus 2006, 21:11:18 by Karin
CitaatAls zou ik ermee maar een handjevol weer thuis kunnen brengen, is het toch een handjevol


Al zou het er maar ééntje zijn, dan is het het al waard  ;)

Misschien ook een tip voor andere kwekers : als je je telefoonnummer nog niet doorgegeven hebt aan de vogelvereniging, doe dat dan aslnog. Meestal hebben ze alleen maar het adres van de kwekers. De meeste vogelverenigingen zijn gelukkig heel behulpzaam als er een vogel gevonden is.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

remco1976

hoi,

ik vindt het ook een goed idee,vooral omdat ik zelf ook wel eens een valkje verloren ben.dus dit is mijn kweek nr 7241 ab (algemene nederlandse bond voor vogel houders.)

gr.remco

wim roskam

ha die kirsten , goeie acktie van je , mijn nr was euro-parrot j r 172 , veel sucses en groeten van wim roskam  jualfa@caiway.nl voorheen hobbykwekerij jualfa .

moonwitch (diana)

Hoi Kirsten

ik had je al een mail gestuurd maar hier nogmaals mijn kweeknr.
Het is van Europarrot en het nummer is DB627
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

mar

hoi kirsten
op me ringen van dit jaar staat MZ969 en op het bestelformulier voor volgend jaar staat MZ2969
bij Euro-PARROT

groetjes mar

Caroline

7 augustus 2006, 23:12:08 #13 Last Edit: 25 maart 2007, 11:22:11 by Caroline
Hoi Kirsten,

een heel goed initiatief!!

Mijn kweeknr. is 7MSG van NBvV.

Er zijn op dit moment nog geen valkjes met mijn kweeknr. Hopelijk volgend jaar wel.  ;)

Wel heb ik enkele jaren gekweekt onder dit nr. met kanaries dus die zijn er wel.

Groetjes en succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Roosje