Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 23 Mei 2012, 10:49:47
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Koffiehoek
| |-+  Gevonden/Vermist (Moderator: moonwitch (diana))
| | |-+  Pleunie vermist-Bergen op Zoom
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print Omlaag
Auteur Topic: Pleunie vermist-Bergen op Zoom  (gelezen 1305 keer)
Toine
Baby valkje
**

Pleunie vermist-Bergen op Zoom
« Gepost op: 7 Januari 2007, 02:09:27 »

Hallo, gisteren, zaterdag 6-1-2007 om 16.00 is mijn Valkparkiet (geparelde cinnamon) Pleunie uit de voliere ontsnapt. Ze is een hele tamme Valk en komt telkens op je zitten. Ik stapte de voliere uit en had niet in de gaten dat ze op m'n rug zat. Ze vloog gelijk de lucht in en na een rondje rond het huis gevlogen te hebben vloog ze meteen ver weg tot dat het nog maar een stipje was.. ze floot hard totdat het zo ver weg was dat ik het niet meer hoorde. Cry
Ik heb Pleunie nu 7 maanden en ik ben er al zo enorm aan gehecht. Ze zat samen met 5 andere Valkparkieten in de voliere, die niet tam zijn (zeg maar gewoon gestoord wild).
Ik kon er zo fijn mee kroelen. Ik vind het echt heel erg en ik mis Pleunie nu zo.

De feiten:
  • Zaterdag 6 januari 2007 om 16.00 weggevlogen
  • Bergen op Zoom Zuid- Scheldelaan, omgeving Scheldeflat, en ze vloog richting zwembad de Schelp. Ik woon vlakbij een groot meer waar het dus erg hard waait
  • Kleur, cinnamon gepareld, niet geringd, niet gekortwiekt, kan dus erg goed vliegen. Praat niet, maakt alleen maar fluitgeluidjes.
  • Het is waarschijnlijk een popje, maar weet ik nog niet zeker omdat ze nog niet uitgeruid was.
[/b]

Ik acht de kansen klein haar nog terug te krijgen, het was regenachtig en bewolkt. Na 1 minuut was ze al zo ver gevlogen dat ze al uit het zicht was.
Ik snap niet waarom ze opeens zo keihard weg moeten vliegen en niet in een boom kunnen gaan zitten. In de voliere kwam ze altijd op me zitten en ik zet 1 stap buiten en ze gaat er gelijk vandoor  Cry Cry
Ik heb voerbakjes opgehangen aan de voliere, de andere Valken maken ook aardig lawaai, dus wie weet helpt het nog.
Maar omdat ze al gelijk zo ver weg vloog verwacht ik niet dat Pleunie nog terug komt. Maar ik blijf positief.

Hierbij een voorbeeldfoto:

We denken aan je Pleunie..  Kiss
Riny
Gast

Re: Pleunie vermist-Bergen op Zoom
« Antwoord #1 Gepost op: 7 Januari 2007, 12:18:11 »

Hoy Toine
Heb je al op onderstaande  link gekeken?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,17539.0.html

Daar staan veel nuttige tips op die je kunt ondernemen om je valkje terug te krijgen.
Hopelijk heb jij net zoveel geluk als Grietje.
Haar valkje is op 4 januari ontsnapt in Heereveen,en werd terug gebracht door de dierenambulance.
Veel succes
Groetjes Riny Wink
Grietje
Gast

« Antwoord #2 Gepost op: 9 Januari 2007, 22:35:52 »

Hallo Toine,

Ik heb je ook al een emailtje gestuurd via marktplaats.
Ik lees net op www.amivedi.nl dat er in bergen op zoom op 8 januari een valkparkiet is gevonden.
Ik denk niet dat die van mij helemaal in bergen op zoom zit, dus ik duim voor je dat het Pleuni is en dat ze het goed maakt!

groetjes Grietje
Toine
Baby valkje
**

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Januari 2007, 11:52:30 »

Hallo Grietje, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb al een telefoontje gehad van het plaatselijke dierenasiel.
Pleunie is namelijk weer terecht!
Ze was een paar dagen geleden gevonden door iemand in een tuin 4km hier vandaan! En zij hebben Pleunie naar het asiel gebracht!

Ik ben zo blij dat ze weer terecht is!
Saar
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Januari 2007, 12:31:42 »

Ik ben blij voor je dat Pleunie weer terug hebt Cheesy
Groetjes Saar Kiss

mijn valkendagboek

andere dieren

hyves

Voor mijn website, klik op de foto Smiley
aletta@wanadoo.nl
Valkparkiet

kiki mijn lievie

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Januari 2007, 12:55:20 »

hoi toine
ik had ook gezien dat er in berg op zoom een grijs gele valk was gevonden en dacht ook gelijk aan jouw valk,maar omdat er al iemand was die dat ook gemeld heeft heb ik er verder geen aandacht meer aaan geschonken,je zou er wel blij mee zijn dat je je valkje terug heb je hebt echt geluk meestal krijg je ze nooit meer terug.

groetjes sandra
Gerda
Global Moderator
Valkparkiet
*

Wees de verandering die je in de wereld wilt zien

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Januari 2007, 13:09:25 »

Hoi Toine,

Wat fijn dat je pleunie weer terug hebt!! Je zult vast dolgelukkig zijn!!

Groetjes, Gerda

Mijn nieuwe dagboek kun je HIER vinden

Kijk ook eens op mijn website: www.gerda.biz
Toine
Baby valkje
**

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Januari 2007, 21:02:26 »

hoi toine
ik had ook gezien dat er in berg op zoom een grijs gele valk was gevonden en dacht ook gelijk aan jouw valk,maar omdat er al iemand was die dat ook gemeld heeft heb ik er verder geen aandacht meer aaan geschonken,je zou er wel blij mee zijn dat je je valkje terug heb je hebt echt geluk meestal krijg je ze nooit meer terug.

groetjes sandra

Ik had die Valk ook zien staan op amivedi.nl, deze staat onder regio 'Bergen op Zoom/Halsteren/Steenbergen' en er stond een postcode bij. Ik heb de postcode gecheckt maar deze Valkparkiet was niet gevonden in Bergen op Zoom maar in Steenbergen. Dat is ruim 12 km. hier vandaan en was dus niet de mijne. De mijne is in Bergen op Zoom gevonden (nog steeds 3-4 km. hier vandaan!).

Ik ben in ieder geval weer dolgelukkig, ze ziet er nog helemaal gezond uit en ze kwam weer gelijk kroelen!

De dames bij het dierenasiel vonden Pleunie ook hartstikke lief en vonden het bijna jammer dat ik 'm alweer terug had gevonden Wink

Alle mensen bedankt voor de reacties en de moeite die er gedaan is!
*Patricia*
Valkparkiet

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2007, 08:12:58 »

wauw gefeliciteerd

heel bijzonder dat je je valkje weer terug heb. wat moet jij blij zijn
Pagina's: [1] Print Omhoog 
« vorige volgende »