16 april 2024, 08:47:03

Man soms agressief

Gestart door Carla Vdb., 19 september 2002, 03:55:32

« vorige - volgende »

Carla Vdb.

Hallo!
Ik heb 2 valkparkieten. Het mannetje is agressief als de pop een eitje heeft gelegd (naar de pop). Pas als het eitje verwijderd is, is het over. Ook zonder eitje is de man soms agressief en plukt sinds kort de pop haar kopje kaal. Weten jullie raad? Moet ik ze een tijdje apart zetten? Ze zijn ongeveer 2 jaar oud.
Groetjes!

Peter

Hallo Carla,

Een mannetje is vaker agressief tegen de pop als er eitjes zijn, wat hij hiermee wil bereiken weten wij ook niet. Want even later zitten ze vaak samen weer op het nest en is alles weer goed. Althans zo gaat het bij ons. Waarom de kuif wordt geplukt dat weten we niet.

Groetjes,
Peter

Trudie

Zucht)))))) altijd weer die mannen he, hahaha (geintje)

Peter

Hallo Trudie,

Mannen kun ook erg lief zijn:))

Groetjes, Peter

--------------------------------------------------
Hallo Carla,

Er bestaat ook een middeltje wat verenplukken tegen moet gaan of het werkt weten we niet. Je hebt het in spuitbussen en druppels. Bij "Vragen over..." staan ook diverse onderwerpen over verenplukken.

Groetjes,
Peter

Carla Vdb.

bedankt voor het meedenken. Ik zal kijken of ik het middeltje kan vinden in de winkel. Ik vind jullie site trouwens erg leuk met al die foto's en vragen. Groetjes, Carla

Petra

Even over dat middeltje, persoonlijk heb ik daar in ieder geval (wel al wat jaartjes geleden) slechte ervaring mee gehad. Onze grasparkiet is er aan overleden omdat ie toch doorging met pikken. Dus probeer jezelf ervan te verzekeren dat het geen giftig spul is.