28 maart 2024, 20:34:34

steeds banger

Gestart door Ellen., 18 september 2002, 08:51:50

« vorige - volgende »

Ellen.

hoi,
Ik heb sinds twee weken een valkparkiet en toen ik hem kreeg was hij redelijk tam.Hij is echter alleen maar banger aan het worden en heeft vandaag zelfs zo hard in mijn vel gebeten dat het bloed eruit kwam. Dat deed behoorlijk zeer.Hij kwam voorheen op mijn vinger zitten en liep meteen door naar mijn schouder. Nu vloog hij weg en liep aldoor op de grond. Toen ik hem wilde benaderen verstopte hij zich en was echt bang.Uiteindelijk heb ik hem moeten pakken en toen werd hij heel boos en agressief. Hij heeft me behoorlijk te pakken gehad.Hij is ook nooit echt zo tam geweest dat hij op je afkwam.Hij kwam op je vinger zitten met veel aarzeling en naar mijn idee deed hij dat als het aan hem lag ook liever niet. Ik haal hem elke avond een uur of twee uit zijn kooi.Ik heb nu een spiegeltje in de kooi hangen sinds een week en nu vraag ik mij af of dat wel slim is.Ik heb weleens gehoord dat ze dan denken dat ze met zijn tweetjes zijn en dus ook minder tam worden.Mijn valkje eet ook nooit van de sla of de fruitstukjes in zijn kooi.Hij zal ook niet komen onderzoeken wat ik in zijn kooi leg aan lekkernijen.Ik begin me af te vragen of deze vogel niet te bang van aard is om echt tam te worden.Wie kan mij er iets over vertellen????????
Groeten,
Ellen

Peter

Hoi Ellen,

Sommige valkjes zijn van nature uit al moeilijk tam te maken, wij ervaren dat zelf met onze valk K.C. En over spiegels verschillen de meningen, maar hij gaat inderdaad denken dat er een valkje "in" de spiegel zit. Probeer het anders eerst weer even zonder spiegel.

Als lekkernij geven wij zelf trostgierst, snoepstaven en appel, ander fruit krijgen ze ook maar daar zijn ze niet zo gek op. En eivoer vinden ze ook erg lekker.

Peter

Ricardo

Hoi Ellen,ik heb hier een paar tips voor je.
haal eerst maar een paar handschoenen in huis
dan word je ook niet gebeten.haal hem dan elke
dag uit zijn kooi,en knip zijn slag pennen.
p.s dat werkt bij mij heel goed.

groetjes, Ricardo

Ellen.

Hoi Angelique,

Die lekkernijen die jij aangeeft die geef ik hem ook maar hij eet alleen wat gierst en knabbelt wat aan de snoepstaaf. Maar alleen als ik niet te dicht bij de kooi ben. Ik heb het spiegeltje er maar uitgehaald. We zien wel weer verder.

groeten,
ellen

Ellen.

Hoi Ricardo
ik durf hem niet te kortwieken omdat wij meerdere huisdieren hebben en als hij dan zou ontsnappen dan heeft hij niet veel kans aan de bekken van de honden te ontkomen, bij wijze van spreken.

groetjes,
ellen

Pucky

Hoi Ellen,

Wat Ricardo zegt is niet zo'n goed idee want als je hem met de handschoenen pakt dan wordt ie nooit meer tam dat is wat ik gemerkt hebt. Kortwieken kan ook het tegengestelde werken dat ie alleen nog banger word. Ik heb ook zo'n valk gehad die heeft mij door de nagel gebeten tot bloedens toe. We hadden hem van een dierenwinkel. We hebben hem toen bij een andere valk gelaten ze zijn vriendjes geworden maar die andere valk is overleden en dat had hij alles gezien. We kon niks tegen hem beginnen ik heb hem verleid met trostgierst snoepstaven laten zien dat je niet bang voor hem was. Mijn handen zagen er niet meer uit. Dat was het einde ik heb hem toen terug gebracht naar de dierenwinkel waar ik hem vandaan had ik mocht toen wel een ander uitzoeken. Ik heb toen maar een kweker gebeld. dat gaat heel goed. niet bang niet zo agressief alleen 's avonds