13 mei 2025, 13:50:49

gezwollen oogje

Gestart door Roma, 24 juli 2006, 20:07:43

« vorige - volgende »

Roma

Een vraagje. Capri heeft een gezwollen oogje en normaal verzorg ik dit bij ons mensen en de rest van mijn dieren met eigengemaakte hamamelis melk. Maar ik kan dus niet vinden of deze giftig is voor de valkjes ( heb al gekeken bij planten )
de plant staat in de volksmond bekend onder wonderhazelaar.
bij planten  hier links stond wonderboom maar na googelen bleek het hem niet te zijn.
Ik vermoed dat ze een kou op het oogje heeft van de plafondventilator die nu eigenlijk dagelijks draait.( onze rat had het nl ook en die woont bovenop de volliëre ,maar hij is alweer in orde.)
Wie kan me helpen.
Roma

Karin

Geen idee, maar ik ben wel benieuwd hoe je het maakt, omdat ik zelf nog wel eens een oogontsteking heb  ;D Waar je sowieso geen kwaad mee kan bij valkjes is kamillethee op een watje.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Roma

Bedankt voor je reactie Karin.
Hammamelismelk maak je heel makkelijk zelf.
ik heb de boom in de tuin staan hij is ook bekend onder de naam wonderhazelaar. je neemt een blad goed schoonspoelen onder water. dan kook je ±2dl melk en doet het blad erin 10min laten trekken blad verwijderen melk laten afkoelen en....... je hebt verse hammamelis melk die heel goed is tegen ontstekingen . deppen kun je naar behoefte omdat het puur natuur is.
Succes ermee en heb je nog vraagjes ik hoor het wel ik doe heel veel met kruiden ipv regulaire medicijnen.( oeps sluikreclame ;) )
Groetjes v Roma

Karin

Bedankt voor de tip ! Ik heb helaas zelf deze boom niet, maar ik zal eens googlelen om te zien hoe het eruit ziet  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves