20 mei 2025, 18:01:07

graag ervaringen met grote nesten

Gestart door margreet, 31 juli 2006, 23:25:47

« vorige - volgende »

margreet

hallo,

Mijn koppel heeft 7 eitjes gelegd waarvan er nu 6 zijn uitgekomen, nr.6 vandaag. Of het laatste eitje ook nog uitkomt weet ik niet want ik heb niet geschouwd.
Dit is het eerste nestje van een 3 jarig lutino vrouwtje en een 1 jarig wildkleur mannetje.
Aangezien de aanloop van het paren en broeden nogal rommelig (stuntelig) ging ik ervan uit dat er weinig kans was op bevruchte eitjes.
Ze doen het trouwens op dit moment erg goed, kan ze goed controleren omdat met name het vrouwtje supertam is.
Graag wil ik reacties van mensen die ook zo'n groot nest hebben gehad, en of dit problemen gaf.
Ik heb nog een koppel met jongen, maar aangezien die hun pootjes vol hebben aan hun 5 jongen is overleggen geen optie.
Beide koppels zitten apart in grote huiskamervolieres.
Graag reacties, het liefst positieve :D

groetjes Margreet

Karin

Ik heb een koppel die met gemak 7 jongen groot bracht  ( 3 van hunzelf, 4 van een ander ) ;D Ze propte de jongen zo vol dat ze bijna uit hun voeden barsten  ;D ;D ;D Ze hadden wel al vaker jongen gehad, maar de meeste pakken het gelukkig al snel op.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

margreet

hallo Karin,

Toevallig had ik jouw nestje van 2005 opgezocht, 6 jongen, dat ging inderdaad goed. Maar ik lees eigenlijk weinig over 6 of meer jongen vandaar mijn vraag naar reacties.
De jouwe is in iedere geval positief :D,
bedankt

groetjes Margreet

Karin

Uiteindelijk werden het er 7  ;D Eentje erbij geschoven. Gelukkig een heel makkelijk koppel, ze brengen alles groot wat maar een kromme snavel heeft volgens mij  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Ik denk dat het puur aan het koppel ligt. ayla en Tiamo van mij kunnen het niet. die hadden er 8 (met pleegkinderen) en die voerde de jogste drie niet. Als je goede ouders heb die gezond zijn moet het zeker te doen zijn.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

margreet

hallo,

Allebei bedankt, voor zover gaat het goed, of het 7e eitje nog uitkomt weet ik niet, denk het niet.

groetjes Margreet