4 mei 2025, 00:21:41

Problemen met handopfok.

Gestart door Kesse379, 14 juli 2006, 13:41:44

« vorige - volgende »

Kesse379

14 juli 2006, 13:41:44 Last Edit: 8 augustus 2006, 19:28:44 by Stijn dc
Ik ben deze middag gaan zien naar het valkparkietje dat ik zou handopfokken. Bij vorige postings heb ik al gezegd dat ik liever zou hebben dat de beestjes bij hun ouders bleven.

Nu ben ik terug en heb ons vogeltje toch mee. De 3 jongen waren veel te klein. Het kleinste zag eruit alsof het nog maar pas uit het ei gekomen is. En toch zijn de vogeltjes al 10 dagen oud. De ouders zaten blijkbaar al een tijdje niet meer op het nest want de beestjes hadden koud en van de 2 jongste was de krop volledig leeg.

De persoon die de 2 kleinste mee heeft die heeft ervaring met het handopfokken van papegaaien. Ik heb geen ervaring dus heb ik het oudste mee.

Ik ben er nu mee thuisgekomen en heb het beestje een beetje lauw water gegeven. Dit nam hij goed tot zich.
Ik heb nu wel gemerkt dat de krop van dat vogeltje niet leeg is.

Ik heb de persoon gebeld die er iets van kent en die zei me dat ik het beestje eten mag geven tot hij niet meer kan en dat ik daarna moet wachten tot de krop terug leeg is.

Ik weet nu echt nie meer wat ik moet doen. Hier staat dat je in ieder geval moet wachten tot de krop leeg is en nu hoor ik het tegenovergestelde.

Ik heb het vogeltje nu voorlopig onder een warmtelamp gelegd en hoop dat ik hier snel een reactie kan krijgen.

Alvast bedankt!

groeten,
kesse

Karin

Kijk even bij "handvoeding" , daar staat een heel schema hoe je moet voeden. De krop moet minimaal 1 x per dag leeg. Dus niet voor iedere voeding, wat dat is niet te doen. Meestal gaat de krop in de nacht helemaal leeg.

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

14 juli 2006, 13:53:39 #2 Last Edit: 14 juli 2006, 13:55:45 by Ivy
Hoi Kesse.
Hier vind je het schema waarin staat hoe vaak en hoeveel mag je voeren: