5 mei 2025, 23:34:00

Flap en Kuif

Gestart door Loesie, 24 november 2003, 00:58:38

« vorige - volgende »

Loesie

24 november 2003, 00:58:38 Last Edit: 24 november 2003, 01:06:44 by Loesie
Hallo allemaal,

Ik wilde eigenlijk alleen wat foto's plaatsen, maar ik maak zoveel foto's van mijn valkjes, dat ik er net zo goed een dagboek van kan maken, dan kan ik er steeds wat nieuwe bij zetten.
Mijn beestjes hebben een beetje rare namen. Kuifmans en Flapvoet. Kuifmans is afgeleid van staartmans (stevige staartmans, werd gezegd in een reclame van ik geloof zuinige energie ofzo). Flapvoet heb ik zo genoemd omdat valkparkieten van die flappootjes hebben als ze lopen. Meestal noem ik ' em nooit zo, ik noem 'em Flappie, Flapperdeflap of Macho.
Kuifmans was er eerst. Ik had haar aangeschaft als vriendje voor mijn grasparkiet. Om een lang verhaal kort te maken, het ging absoluut niet samen. De parkiet werd zelfs helemaal gefrustreerd omdat het enige voor hem interessante wezen in huis bang voor hem was. We hebben toen besloten een beter tehuis voor hem te zoeken (nu heeft ie een heel leuk parkietevriendinnetje). De hobbykweker waar Kuifie vandaan kwam had nog 1 valk te verkopen, heel toevallig uit hetzelfde nest. Dus broer en zus zitten nu dus weer samen.
Het zijn een echt broer en zus, vaak ruzie, maar als lopen of vliegen altijd achter elkaar aan en als de een de ander niet meer ziet dan is het gillen geblazen.

De eerste dagen dat Kuifmans er was vloog ze als het schemerig werd in het gordijn, dit heeft een week geduurd. Toen kwam ze erachter dat het veeeel gezelliger is om op je arm te doezelen

De eerste 3 of 4 weken werd ik iedere ochtend gestalkt omdat Kuif ook Brinta wilde eten. Nu valt het wel mee, ze eten het graag, maar er staat niet meer iedere ochtend een vogel op mijn arm te piepen en te schudden.

Deze foto vind ik superschattig

En toen kwam Flappie erbij. Dit is een van de eerste foto's van hun samen. Ze hebben toen gelijk besloten om maar samen de tv gids te slopen.

Het zijn twee etterbakjes met z' tweetjes

maar wel twee hele lieve etterbakjes

Als er dan niemand in de woonkamer is dan is rondvliegen en druk doen ineens niet zo interessant meer. dan maar een beetje chillen

Kuifie houdt wel van douchen op z'n tijd

en weer opdrogen...

Het zijn wel echte knuffelkousen

Flappie van de onderkant

Niet voor niet dat ik 'em af en toe Macho noem, hier valt het nog wel mee. Een betere foto komt nog wel een keer

's Avonds al we tv kijken wordt er een beetje gedut

Dat waren een paar fotootjes. Als ik weer leuke heb dan vul ik de collectie weer aan.

Marloes

Tara

Hoii Marloes,

wat een lieve prachtige valkjes heb je daar zeg! Wat zijn ze supercute! Je hebt er best veel mooie foto's van!

Nou, veel plezier met hun, en leuk dat je een dagboek hebt geopend :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Marloes,

Een hele leuke fotoreportage vind ik :-)
Het zijn echt twee schatjes zo bij elkaar hoor.
En zeker leuk dat ze al zo tam zijn dat is toch veel leuker dan alleen een vogeltje wat altijd in zijn kooitje zit.
Veel plezier met de deugnieten.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Marloes,

Je hebt twee erg leuke en mooie valkjes.
Ik heb genoten van de foto reportage.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Sanna

Hoi Marloes!

Ontzettend leuke foto's van je deugnieten zeg! Het zit em zeker in de parels, dat doerak-gedrag. Mijn Kaily ziet er ongeveer zoals jouw Kuifje uit en het gedrag is vergelijkbaar :P. Wat is Flappie mooi zeg! Bont gepareld??
Succes met je liefies en veel foto's blijven maken hè? Ze zijn enig!

Groetjes!

Andrea

Hoi Marloes,

Wat een boel leuke foto's zeg!
Jouw valkjes zijn zo te zien ook al van die badderkonten, of tenminste Kuifie houdt van douchen.
Ik ben benieuwt naar hun volgende avonturen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Loesie

20 december 2003, 19:10:14 #6 Last Edit: 20 december 2003, 19:11:49 by Loesie
Ik heb weer wat foto's gemaakt, hier komen de leukste:

als Kuifie iets vreemds ziet dan worden de vleugels gespreid, soms wordt er dan ook nog even bij geblazen.

Ik heb een papegaaienschommel voor ze gekocht, kunnen ze een beetje uit het raam gluren.

Lekker in een warme hand liggen.

Lekker chippie, ze liggen alleen wel helemaal onderin de zak.

Paul

Hoi Loesie,

Weer hele leuke foto's vandaag :-)
Een leuk stelletje heb je daar ze zien er echt heel erg lief uit en dat zijn ze ook wel volgens mij :-)
Zo te zien ontbreekt het ze bij jou nergens aan :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Ahww wat lief... vooral die foto dat hij in de hand ligt, echt super. :) :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

giovanni

:)je hebt echt mooie valkjes, hoor. Al ben ik niet echt zot van geparelde, maar dit zijn echt mooie ;)