25 april 2024, 00:08:21

Nagels geknipt

Gestart door Dece, 1 augustus 2006, 22:31:06

« vorige - volgende »

Dece

Gisteren heeft mn peter de nagels van mijn valkparkiet bijgeknipt.
Sindsdien zit de vogel alles behalve stabiel op zn stok of op mn hand. Hij is de laatste tijd letterlijk chronisch dronken, zo lijkt het althans.

Volgens mij heeft mn peter niet genoeg nagel overgelaten om zich echt in de tak "vast te grijpen". Zou dit het probleem kunnen zijn? En indien ja, hoe snel groeit zo een nagel dan? Spreken we van dagen/weken of zelfs maanden?  :-\

Ik heb alvast zijn slijttakken uit de kooi genomen en ga morgen op zoek achter ruwere takken, aangezien zijn huidige takken wat te glad zijn.
Kan ik nog iets doen om het beestje zijn leven voorlopig iets aangenamers te maken?

Alvast bedankt!
Kevin

Ivy

Hoi!
Toen de nagels geknipt werden, gingen ze bloeden? Als niet, dan zullen ze niet te kort geknipt zijn.
Misschien is hij in stress omdat hij vastgehouden moest worden, maar ik weet het ook niet zeker.
Verwen je valkje maar met een trosgierst en hopelijk knapt ie gauw op.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Dece

Citaat van: Ivy op  1 augustus 2006, 22:56:12
Hoi!
Toen de nagels geknipt werden, gingen ze bloeden? Als niet, dan zullen ze niet te kort geknipt zijn.
Misschien is hij in stress omdat hij vastgehouden moest worden, maar ik weet het ook niet zeker.
Verwen je valkje maar met een trosgierst en hopelijk knapt ie gauw op.
Groetjes, Ivana


Neen, we bleven minstens 2mm weg van de bloedvaten in de nagels. Er kwam dus ook geen bloed bij te pas.
En stress omdat hij vastgehouden werd lijkt me ook onlogisch/onmogelijk aangezien hij (extreem) handtam is en hij het zonder veel problemen toeliet. Stress door het transport kan wel, maar da lijkt me ook niet echt aangewezen.

Toch bedankt,
Kevin