26 april 2024, 13:26:01

Nagels knippen

Gestart door Bello, 22 mei 2006, 20:54:50

« vorige - volgende »

Bello

Hallootjes,

Bij onze Bello hebben we vanavond een paar nageltjes geknipt en dan doet hij heel raar net of dat hij flauw valt, we doen dit samen en wel  zo vlug mogelijk. De een houd hem vast en de ander knipt. (Ik heb zelf in een dierenwinkel gewerkt, en heb konijnen gefokt) dus ik weet wat ik doe.
In zijn kooi heeft hij verschillende diktes van stokken.

De baasjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

vickie

Waarschijnlijk vindt Bello het niet leuk om zijn nageltjes te laten knippen en doet hij daarom net of hij flauwvalt. Misschien hoopt hij dat je hem dan loslaat  ;D
Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.

disney

Ja of je hebt hem per ongeluk te stevig vastgehouden, dat kan de beste overkomen.
Toen ik gisteren mijn parkiet moets voeren kneep ik zijn schedel ook zowat fijn. Hij slaakte een zucht van verlichting toen ik mijn greep verslapte. Honger had ie daarna niet meer, maar wel koppijn  ::)

Denk er ook om dat als je hem vasthoud met je hand om het lijfje, dat je niet al je vingers om hem heensluit. Door de opwinding van het vastgehouden worden krijgt je vogel het wat warmer en door je hele hand erom heen zou dat tot wat oververhitting kunnen zorgen en misschien dat flauwvallen daar een teken van was?

Goede stokken voorkomen bij normale gezonde pootjes ook dat de nagels te lang worden, uiteindelijk is dat toch het makkelijkste.

Groetjes Karin (en een parkiet die weer kiplekker is by the way  ;) )
www.karinskromsnavels.nl

Bello

Bello is keitam, en wij houden hem heel losjes met een hand  vast zodat hij net niet weg kan vliegen, maar als we klaar zijn met knippen dan is hij gelijk weer knuffelig en vraagt om een kusje,hij  krijgt wat lekkers zodat hij het weer snel vergeet.

Groetjes  de baasjes van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Heeft iemand een tip zodat zijn nagels afslijten? Zijn kooi heeft stokken met verschillende diktes.

Groetjes baasje van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Bello

Hee Chantal (mijn vorig baasje waar ik geboren ben) bedankt voor de tip voor de slijtstok, ik heb me toch een mooie stok gekregen en die zit me lekker het is mijn uitruststok geworden.

Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Chantall

Citaat van: Bello op 22 mei 2006, 20:54:50
Hallootjes,

Bij onze Bello hebben we vanavond een paar nageltjes geknipt en dan doet hij heel raar net of dat hij flauw valt, we doen dit samen en wel  zo vlug mogelijk. De een houd hem vast en de ander knipt. (Ik heb zelf in een dierenwinkel gewerkt, en heb konijnen gefokt) dus ik weet wat ik doe.
In zijn kooi heeft hij verschillende diktes van stokken.

De baasjes van Bello




Volgens mij vind geen 1 vogel het leuk als
zijn nagels worden geknipt...  :o
Mijn Valkje, gaat enorm krijsen en aanstellen..  :-\
eergister gingen we weer zijn nagels knippen..
wou ik hem een kusje geven om hem te kalmeren,
krijg ik toch een knauw aan mijn neus!! :o
:P maar ik leef nog ;-)

Bello

Bello heeft zijn slijtstok nu bijna 2 weken en inderdaad de nagels slijten er goed van en ik hoef ze niet meer te knippen. Ziet wel leuk uit want hij gaat  op de stok op zijn kontje zitten. En het doet nu niet meer pijn als hij bij je komt zitten.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

spikey

Mag ik vragen wat voor slijtstok het is? Mijn valkjes kunnen die ook wel gebruiken :) 

Bello

Ik zal er morgen een foto van maken. Ik heb deze voor € 3.30 gekocht.

Groetjes baasje van Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Rianne

Deze worden ook wel Pedi Perch genoemd, en zijn bij de meeste dierenwinkels verkrijgbaar. Let er wel op dat je niet de kleinste stok neemt, een rode of paarse is goed (althans, van het merk wat ik heb). :)

Caroline

Pedi-perch, de originele zijn er in de kleuren, lilagrijs, groen en blauw, in de maten XS-S-M-L-XL.

Zelfs gebruik ik 4 verschillende maten, op deze manier zitten ze dus met hun pootjes in verschillende standen.

Ik heb per kooi 1 x XS, 1 x XL(dit is een mega grote voor papagaaien), 2 x M en nog 2 x S. Dit zijn wel een grote kooien (H180xB90xD60cm) waar in de ene 5 valkjes in zit en in de andere 4, dus zitplaatsen genoeg, ik heb nog nooit  een valkje zijn nageltjes hoeven te knippen.

Succes ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

jazzel

Weet iemand waar je die speciale nagelschaartjes kunt bestellen via internet?
Ik had al gegoogled, maar niks kunnen vinden.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!