16 juni 2024, 08:12:43

Pastelwang Lutino

Gestart door Arno, 17 mei 2006, 21:54:58

« vorige - volgende »

Sander

Hallo

Dit lijken mij 2 gewone lutino's, de wangvlek kan nogal varieren. Bij bleekmasker is de wangvlek nog veel meer afgebleekt.

Groeten
Sander

♪ Marlies

Hallo,


En deze ?





Groetjes Marlies ;)

Sander

Deze lijkt al meer op een bleekmasker. Hier zie je dat het oranje echt geelachtig wordt. Maar zeker ben ik er niet van.

Arno

Hoi
Vandaag nog een mooie foto gemaakt

Groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

jacksmama

hoi Arno,

zie ik hier nu een zusje van Pino?????

(Die het overigens geweldig doet hoor....heb me vriendinnetje nu weer lekker beneden en vertroetel haar met extra fruit)

Christa & de Rest

Christa & De Rest

Quendi

De laatste foto is overbelicht, dan lijkt ie al helemaal een bleekmasker. Maar Arno weet mijn idee er al over, en ik denk nog steeds niet dat het een bleekmasker lutino is.

Maar de prijzen van een bleekmasker lutino (creme-ino) liggen rond de 200 euro in Belgie-Frankrijk. Ik denk dat het in Nederland nog hoger zal liggen omdat er amper in Nederland word gekweekt met Bleekmaskers.

Groetjes Sietske

Arno

Hoi Christa,
Rechts op de foto is een nichtje van jullie Pino


Hoi Sietske,
De meningen blijven inderdaad verdeeld over wat het nu zal zijn
Wel weet ik zeker dat deze valk veel lichter is dan al mijn andere het is soms moeilijk om het goed op een foto te zetten
Maar ik ga volgend jaar met haar kweken en zullen dan wel zien wat de uitkomst zal zijn
Groeten en bedankt voor de reacties Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Ludo

Hoi als het echt een pastelwang is, kan je het misschien nog eerder weten.
Dan moet één van de ouders split pastelwang zijn en de ander split witmasker of beiden split pastelwang

Als je het koppel uit elkaar haalt en tegen beiden een witmasker zet en er komen toch nog vogels uit met bleke wangen of witmaskers dan heb je echt een bleekmasker, komen er wildkleuren uit dan weet je ook dat jou vogel geen bleekmasker is.

Meer informatie over bleekmaskers en andere zeldzame mutaties zoals dominant pastel (zwartkop, dominant zilver)

Kan je vinden op www.valkparkieten-benelux.tk en dan kies je forum

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk