24 mei 2025, 18:28:39

schreeuwen naar elkaar

Gestart door Lee-aa, 27 juli 2006, 11:19:46

« vorige - volgende »

Lee-aa

Mijn twee valkjes (1 = 7 weken oud, ander 3 jaar oud) zitten sinds vandaag nu vast bij elkaar in één kooi. Tot voorheen was dit af en toe eens (alleen waar ik bij was)
Als ik de 3 jarige meeneem naar de keuken en andere plaatsen, beginnen ze naar elkaar te schreeuwen!
Kan dit zijn omdat ze bij elkaar willen zijn?
Dit zou ik raar vinden, want ze moeten verder eigenlijk nog niets van elkaar hebben!

Wat kan het nog meer zijn?

en dan nog iets anders. Mijn jonge parkiet eet alleen van de grond. Nog niet uit de bakjes. Elke keer moet ik eten op de bodem gooien, anders eet ze niet. Ook een bakje op de grond helpt niet! Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor reacties!

Lin

Hier is alvast een link met veel antwoorden over gedragsvragen
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14942.0.html

Dat schreeuwen komt inderdaad omdat ze gehecht zijn aan gezelschap. Al is dat een spiegel (wat ik niet aanraad) persoon of valk dat maakt niet uit.

Je valkaprkiet is nog erg jong. Geef hem lekkers in het bakje zoals een klein beetje trosgierst. Hij weet heus wel waar het eten staat en zal als hij honger heeft vast wel daar uit eten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lee-aa

Bello

Bij onze Bello duurde het ook even voordat hij echt uit zijn vaste bakken ging eten, zo weet je wel dat hij voer binnenkrijgt.

Groetjes bazinnetje van Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Lee-aa

Het is gelukkig dus niet raar dat Cotton niet wil eten uit zijn bakjes :)... dan heb ik weer een zorg minder