11 mei 2025, 15:26:22

waar nagelknipper bestellen?

Gestart door jazzel, 26 juli 2006, 21:47:02

« vorige - volgende »

jazzel

Hoi,

Weet iemand waar ik op internet die 'speciale' nagelknipper voor vogels kan bestellen??
Bij ons in de dierenwinkel hebben ze die niet (zoals zoveel dingen die ze niet (fatsoenlijk) hebben).

Alvast bedankt!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Inger m

Hoi,
Bij Kruidvat en andere drogisterijen verkopen ze geschikte nagelknippers. Een gewoon nagelschaartje is ongeschikt, maar een zgn. nagelknipper/ nageltang gaat prima. Bij de dierenwinkel hebben ze vaak heel aparte (guillotine) nagelknippers. Die zijn niet handig voor vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

jazzel

Oké bedankt!! ga ik morgen meteen naar het kruidvat!

Ineke

Hoi Jazzel, klopt t dat je t valkje pas hebt en dat ie jong is?
Als dat zo is kun je beter geschikte hout en slijtstokken kopen!
Je kunt niet zomaar in zijn nagels knippen. Niet alle vogels hoeven de nagels geknipt te krijgen, zeker niet met de juiste zitplekken. Misschien is t verstandiger eerst n fotootje te plaatsen, dan weet je zeker of je ze wel of niet moet knippen :)

Caroline

28 juli 2006, 08:04:25 #4 Last Edit: 28 juli 2006, 08:06:39 by Caroline
Hoi Ineke,

ik heb al samen met andere allerlei soorten zitstokken geadviseerd in een andere topic.

Hier wordt helemaal niet op gereageerd.  :-\ Ook ik ben geen voorstander van knippen hoor. Ik heb nu 9 valkjes en in het verleden heb ik er ook 2 gehad maar ik heb nog  nooit 1 nageltje hoeven knippen. Ik ben dan ook van mening dat ze in de natuur ook niet eventjes naar een pedicure gaan, dan slijt het ook vanzelf.

Hopelijk gaat Jazzel de tips uit de andere topic en van jou hier serieus nemen.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jazzel

28 juli 2006, 08:56:21 #5 Last Edit: 28 juli 2006, 08:59:10 by jazzel

Hoi,

ik heb al verschillende zitstokken die slijten die ook aangeraden worden in dat topic. Dus ik neem jullie zeker wel serieus, wees maar niet bang hoor.
Ik heb vier valkjes. Bij de oudste is dit nodig hij is vijf jaar oud. De nagel ziet zo uit:
Een verdikking (waar ongeveer dan het leven zit) en dan zo'n hele lange smalle punt. In totaal de nagel ongeveer een 1,2 cm. (meetlint ernaast)

Caroline

Aha, oké.

Maar voor de andere nageltjes heb je dus gelukkig geen nagelknippertje nodig??

Fijn.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

jazzel

Nee, echt alleen voor de voorsten (aan beide pootjes).

Inger m

Hoi,
In principe kun je de nagels altijd knippen (zoals bij mensen het witte deel altijd geknipt kan worden). Het leven zit tot circa 2/3 deel. Het puntje kun je knippen als het te lang is. Knip schuin naar beneden.

Ik ben niet zo'n voorstander van nagelslijtstokken. Zeker als vogels veel op deze stokken zitten, zie je uiteindelijk kleine beschadigingen aan de poten, zoals kloofjes.

Het is voor de poten vooral belangrijk dat de stokken verschillende diktes hebben en van hout zijn.

Ik heb zelf een deel tegels in de voliere, dus ik hoef niet te knippen. Echter bij kooivogels zie je dat dit vaker nodig is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

carco

Hoi

Ik knip ook regelmatig de nagels van de vogels hoor, en niet eens zozeer omdat ze lang zijn maar omdat ze zo scherp zijn. Ze blijven dan overal mee achter haken en dat is minder fijn voor ze dan even knippen.( En met een vijltje het puntje eraf vijlen lukt me niet en is ook gestresst.) Ik doe dit ook met een gewoon nagelknippertje en dit gaat heel gemakkelijk. Bij de cathi's is het wel nodig ivm met de lengte want die nagels groeien best hard.
GRoetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!