Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. 23 Mei 2012, 10:48:19
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Valkparkiet.com
|-+  Algemeen
| |-+  Vakantie oppas (Moderator: moonwitch (diana))
| | |-+  alleen thuis
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print Omlaag
Auteur Topic: alleen thuis  (gelezen 1895 keer)
Mary
Valkparkiet eitje
*

alleen thuis
« Gepost op: 28 Juli 2006, 13:22:23 »

Ik ben helemaal nieuw,nieuw hier op het forum en heb pas enkele dagen een valkparkiet in huis.Hij is hier komen aangewaaid en woont nu bij ons,we weten dus niet hoe oud hij is.Op 11 augustus vertrekken we echter voor 2 weken op verlof.Ik wil de vogel gewoon thuis laten,mijn broer komt elke dag 1 of 2 maal langs om voor de poezen,konijn en planten te zorgen.Gaat de vogel dit een probleem vinden?Is het misschien een goed idee om af en toe de radio of t.v. op te zetten of zouden jullie hem echt niet alleen thuis laten?
Gerdy
Donateur
Valkparkiet
*

Geslacht: Vrouw

Re: alleen thuis
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juli 2006, 15:43:46 »

Hoi Mary,

Heb jij dit valkparkietje gevonden? en zo ja waar woon je in het land..

Er zijn namelijk mensen op de site waarvan hun valkje weggevlogen is en als jij het nu al zo leuk vind dan kan je je wel voorstellen dat de mensen die hun valkje kwijt zijn het heel erg vinden dat hij weg is.
is het valkje geringt?

persoonlijk zou ik je valkje niet alleen thuis laten..

groetjes Gerdy

Mary
Valkparkiet eitje
*

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juli 2006, 19:02:34 »

hoi,ik woon in Belgie en heb hier nagevraagd of er iemand z'n vogeltje kwijt is.Op zondagvoormiddag is het hier wel een dierenmarkt en ik vermoed dat hij daar bij een handelaar gaan vliegen is........
bobbie
Donateur
Valkparkiet
*

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juli 2006, 19:23:09 »

Hoi Mary,

Ik had dit bericht al doorgezet naar gevonden/vermist.

Maar zoals je het nu beschrijft heb je er van alles aan gedaan om te achterhalen wie de eigenaar is.

Ik zal dat ook nog even schrijven bij gevonden/vermist.

Zelf vind ik 1 vogel 2 weken alleen thuis niet zo'n prettig idee.
Misschien kan je nog een andere oplossing vinden?

Succes in ieder geval.

Groetjes, Nel Smiley

Mary
Valkparkiet eitje
*

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juli 2006, 20:14:31 »

hoi Bobby,het zit zo,op zondagnamiddag horen wij hier buiten een vogletje dat hier duidelijk niet thuis hoort,we gaan kijken en zien een valkparkiet in de boom zitten.Ik heb hier en daar wat eten gestrooid voor hem.Op maandagmorgen horen we hem hier nog steeds en ik zag dat hij nogal vlug naar mij kwam.Op dinsdagmorgen hoor ik hem opnieuw,danig in paniek en opgejaagd door de eksters hier in de buurt.Ik heb hem kunnen vangen door hem in een kooi te lokken met een kom water.Ik vermoed dat het beest het buiten niet lang meer zou overleven  en heb hem daarom gevangen.Ik begrijp zezer goed dat het erg moet zijn wanneer je je beestje kwijt bent,anderzijds besef ik ook dat wanneer je beestje gevonden word door iemand die er goed voor zorgt dat dit een troost is.Op de zondagse dierenmarkt gebeurt het regelmatig dat er ééntje gaat vliegen en wanneer ik zie h op welke manier veel van die handelaars met hun beesten omgaan heb ik m'n bedenkingen bij hun bedoelingen.......
bobbie
Donateur
Valkparkiet
*

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juli 2006, 21:33:12 »

Hoi Mary,

Zoals jij het stelt, daar kan ik me niet helemaal in vinden.
Je vindt een (tamme) valkparkiet, verzorgt hem liefdevol.
Prima, prachtig, daar ben ik alleen maar blij om.
Vervolgens onderneem je geen aktie? Begrijp ik dat goed?

Je verondersteld dat ie wel van de vogelmarkt komt en bij jou zit ie dus beter.
Dat zal kloppen, bij jou zit ie gewoon beter dan op de vogelmarkt.

Maar juist je opmerking dat ie redelijk tam is (hij kwam snel naar je toe), doet mij vermoeden dat ie dus bij iemand thuis is weggevlogen. Ik heb nl nog nooit gehoord (maar ik kom niet uit Belgie hoor, dus ik kan er naast zitten) dat er tamme valkparkieten op de vogelmarkt verkocht worden.

Spreek me maar tegen als ik je verkeerd heb begrepen hoor.

En nogmaals, ik waardeer heel erg dat je zo goed voor de valkparkiet bent gaan zorgen hoor, daar geen misverstand over.

En je gedachtengang: dat het een troost is voor diegene die zijn vogel kwijt is dat jij er zo goed voor bent.

Tja. Hoe weet die persoon dat dan?

Ik was een tijdje terug mijn papegaai kwijt. Weggevlogen.
Een paar dagen zoek. Ik hield mijzelf voor dat ie wel bij iemand thuis in een kooi zou zitten en goed verzorgd werd. Dit uit zelfbehoud. Ik voelde me zo schuldig. Als ik mezelf dat niet voorhield zou ik verteerd worden door schuldgevoelens. Ik vond het zo erg.

Achteraf kreeg ik hem terug. Dood. Hij zat dus helemaal niet bij iemand thuis gezellig te zijn.

Dus jou goede zorgen voor de valkparkiet van iemand anders worden niet gekend door de vorige eigenaar want die weet dat gewoon niet, anders zou ie hem wel terug halen bij je met een bos bloemen voor de goede zorgen.

Snap je mijn gedachtengang? Wink

Ik wens je in ieder geval wel een hele fijne vakantie toe.

Groetjes, nel Smiley

Annouschka
Valkparkiet

www.valkparkiet .com: I love it!

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Juli 2006, 18:58:05 »

Hallo,

ik ben het helemaal met Nel eens, moest een van mijn valkjes wegvliegen en iemand blijkt hem gevonden te hebben en die doet geen moeite om de eigenaar terug te vinden, ik zou heel erg kwaad zijn.
Oke, je zal misschien denken van 'het is maar een vogel' maar voor de meeste valkparkietliefhebbers heeft een valkje evenveel waarde als bv een hond, ze geven ook heel veel liefde en je raakt er sneller aan gehecht  als je zou denken/willen.

En het zou mij ook verbazen dat er op de vogeltjesmarkt tamme valkjes verkocht worden Roll Eyes  Ik woon nl wel in België Wink
Maar goed, je verzorgt hem goed, dat is oke maar om een valkje 2 weken alleen te laten.... sorry hoor maar dat gaat echt niet, je laat toch een hond ook geen 2 weken alleen??

Nou ja, ik hoop dat je onze raad opvolgd en de eigenaar zoekt want die is vast heel erg verdrietig nu.

groetjes
Annouschka
Mary
Valkparkiet eitje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Juli 2006, 19:44:49 »

mensen,ik heb alle mogelijke instanties waar vogels worden opgevangen gebeld,ik heb een annonce gezet op de website van de gemeente,ik heb de dierenkliniek hier in de gemeente gebeld,en nergens staat is er iets geweten.......
Wat de "vogeltjesmarkt" betreft,het is een dierenmarkt hier in de gemeente die ik al 39 jaar bezoek,en ja daar worden wel degelijk tamme parkieten verkocht,net zoals papegaaien en die staan naast de "handelaars" die de konijnen bij wijze van spreken naar je hoofd smijten.Trouwens,ik heb nergens gezegd dat de vogel tam is,wel dat ik hem kon vangen door hem met water te lokken,en is niet elk dier dat in gevangenschap is geboren min of meer tam,of toch zeker gewend aan de nabijheid van dieren............
Riny
Gast

« Antwoord #8 Gepost op: 29 Juli 2006, 20:54:52 »

Hoy Mary
Je hoeft je niet te verdedigen.
Niemand beter als jij weet wat jij ondernomen hebt, om het valkje bij de rechtmatige eigenaar terug te brengen.
Wel weet ik van een kweker die iedere week in Mol op de zondagmarkt staat, dat er wel vaker een valkje of ander soort vogel ontsnapt.
Die mensen gaan echt niet zoeken als er zoiets gebeurt.
De speciale mutatie's nemen ze echt niet mee naar de vogeltjesmarkt.
De mensen hier op het forum bedoelen het goed ,maar moeten zich wel realiseren ,dat niet alle valkjes huisgenootjes zijn.
Groetjes Riny Cheesy
Mary
Valkparkiet eitje
*

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Juli 2006, 21:10:40 »

bedankt Riny
Riny
Gast

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Juli 2006, 21:16:59 »

Hoy Mary
Daar hoef je me niet voor te bedanken .
Dit is mijn eerlijke mening.
Ik denk ook dat het een valkje van een handelaar is , anders had er al wel iemand gereageerd.
Groetjes Riny Cheesy
mickeledoki
Puber valkje

Dit is mijn nieuwe Wokkel

« Antwoord #11 Gepost op: 29 Juli 2006, 21:33:17 »

hee mary,

ik wil je ook even bijvallen.....ik ben het met riny  eens verdedig je aub niet, ik kon uit je eerste bericht lezen dat je al wat had ondernomen om een eventuele eigenaar te vinden .
en zoals gezegd ze bedoelen het vast goed.maar de valkliefhebbers moeten wel begrijpen dat we hier zijn om elkaar van info te voorzien en niet elkaar te veroordelen.
iemand hierboven had het erover dat je toch ook niet de hond twee weken alleen thuislaat...nou waarvoor denk je dat mary de vraag stelde ? en daarbij een hond kan inderdaad echt geen twee  weken  alleen thuis blijven  ... en een valkje  als het echt niet anders zou kunnen wel.

nu naar de vraag, ik zou zelf proberen de valk bij iemand onder te brengen.... zo blijft hij ook een beetje onder de mensen. mocht hij thuis moeten blijven laat dan de verzorger  ,inderdaad zoals je al zei,de radio aandoen.

Wink Wink Wink
groet mickeledoki

bobbie
Donateur
Valkparkiet
*

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Juli 2006, 22:33:51 »

Hoi Mary,

Het was zeker niet de bedoeling je aan te vallen hoor, ik hoop dan ook dat je dat niet zo opvat. Zo ja, dan bied ik je mijn excuses aan.

Als jij zegt dat er daar ook tamme vogels worden verkocht zal ik je op je woord geloven, ik weet het gewoon niet. Zoals ik al zei, ik woon niet in Belgie.

Ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor de valkparkiet tijdens je vakantieperiode.

Nogmaals, geniet lekker van je vakantie.

Groetjes, Nel Smiley

Riny
Gast

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Juli 2006, 22:39:38 »

Hoy Mary
Ook ik weet heel zeker dat Nel je niet aan heeft willen vallen.
Door haar eigen ervaring van de laatste tijd, is ze bezorgd.
Maar op deze site worden ook vakantieadressen aangeboden in Belgie.
Misschien dat daar wat voor je bij zit.
Groetjes Riny Cheesy
cocootje
Gast

« Antwoord #14 Gepost op: 22 September 2006, 13:29:00 »

Let op!!

Een valkparkiet is eigelijk een papagaaisoort. Deze vogels zijn erg sociaal naar mensen en hechten zich erg aan hun baasje.
Op vakantie gaan is niet erg maar laat een valkparkiet niet te vaak langer dan 8 uur alleen thuis, dit kan ernstige vormen van stress veroorzaken zoals zelf zijn veren uitrekken niet goed eten. Probeer hem met kooi en al bij iemand te huisvesten in de vakantie, dit is beter voor de vogel

groetjes Cocootje
Pagina's: [1] 2 Print Omhoog 
« vorige volgende »