18 juli 2025, 19:39:18

Ringen

Gestart door Joyce28, 28 juli 2006, 12:37:07

« vorige - volgende »

Joyce28

Omdat ik helaas geen voliere kan plaatsen in ons nieuwe huis,heb ik besloten om dan maar heel kleinschalig (met 1 koppel) te gaan kweken op zolder,duurt wel tot volgend jaar,want de dreumes man in mijn handtekening is 2 wkn oud  :D ;D

Maar ik zou de jongen wel willen ringen om zo de leeftijd te laten zien.Maar om nou daarvoor lid te worden van een vogelvereniging vind ik een beetje te
Kan je alleen maar ringen kopen via de vogelvereniging?

Valerie

He Joyce,

het kost maar een paar tientje op een jaar, dat lid zijn. Dat heb ik gehoord tenminste. ;)

Riny

Hoy Joyce
Je kunt ook ringen kopen in sommige zaken met dierbenodigheden.
Alleen staat er dan geen kwekersnummer in.
Wel een jaartal en ringnummer.
Groetjes Riny :D

Joyce28

Citaat van: Valerie op 28 juli 2006, 12:52:14
He Joyce,

het kost maar een paar tientje op een jaar, dat lid zijn. Dat heb ik gehoord tenminste. ;)

Ja klopt iets van 30 euro,maar aangezien ik totaal geen lezer ben,vind ik het toch zonde.Heb ik ook weer speelgoed voor ofzo ;)

Joyce28

Citaat van: Riny op 28 juli 2006, 13:00:20
Hoy Joyce
Je kunt ook ringen kopen in sommige zaken met dierbenodigheden.
Alleen staat er dan geen kwekersnummer in.
Wel een jaartal en ringnummer.
Groetjes Riny :D

Kijk dat zou mooi zijn,gaat me ook echt om het jaarttal,het is altijd fijn om te weten hoe oud je valkje is.Ik heb namelijk mijn 1e valkparkiet al bijna 6 jaar,maar geen ring,dus weet ook niet hoe oud ze werkelijk is (de enige valk die ik in een dierenwinkel heb gekocht)

Caroline

Het jaartal is wel fijn om te weten maar het kan ook altijd een oude ring of een nieuwe ring die gebruikt is. Dus geen 100%zekerheid.

Is het niet veel fijner om het kweeknummer in de ring te hebben staan, dan kan, mocht hij wegvliegen bij wie dan ook, nog terug worden gevonden wie de kweker is en aan wie die persoon het valkje heeft verkocht.

Zomaar een idee hoor.

Groetjes van Caroline

PS. lid worden van een vogelvereniging kost geld, maar kost niet elke hobby geld??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Joyce28

klopt elke hobby kost geld,en ik zou dat geld weer anders in de hobby steken

Maar hoe langer ik erover nadenk,denk ik toch maar dat ik me aanmeld,maar dan wel euro parrot wat echt kromsnavel is,denk ik?
Nederlands Bond heb ik ook gekeken,maar dat zijn hoofdzakelijk geen kromsnavels toch?

Rianne

Hoi Joyce,

misschien is er op het forum een kweker waar je wat ringen van over kunt nemen? :)

Joyce28

Citaat van: Rianne op  3 augustus 2006, 10:50:04
Hoi Joyce,

misschien is er op het forum een kweker waar je wat ringen van over kunt nemen? :)

Maar dat is jou prive kwekersnummer toch?Maar het is volgend jaar hoor,en dan zijn de ringen zwart heb ik ergens gelezen?

Rianne

Dat klopt, maar als je de adres gegevens van de eigenaar, aan de kweker geeft, staat het in zijn administratie. In nood zou zoiets dus wel kunnen. :)

Joyce28

Citaat van: Rianne op  3 augustus 2006, 16:38:04
Dat klopt, maar als je de adres gegevens van de eigenaar, aan de kweker geeft, staat het in zijn administratie. In nood zou zoiets dus wel kunnen. :)

oooww op die manier :)
Ik denk dat ik gewoon maar lid word :)

Rianne

Haha ja dat kan natuurlijk ook. Ik ben lid van Europarrot en daar zat al een bestel formulier voor ringen bij. :)

Joyce28

Citaat van: Rianne op  3 augustus 2006, 16:43:17
Haha ja dat kan natuurlijk ook. Ik ben lid van Europarrot en daar zat al een bestel formulier voor ringen bij. :)

Ja,en NBVV is meer gericht op kanaries ed toch?

Rianne

Geen idee, maar Europarrot besteedt over het algemeen meer aandacht aan grotere kromsnavels in hun blad dus volgens mij maakt het niet zoveel uit bij welke vereniging je zit. :)

Rob S

Heb je ook de website van europarrot? Ik wil namelijk ook nog lid worden ;)