Jong leeft nog steeds, veren groeien langzaam weer aan!

Gestart door Elseline, 26 juli 2006, 18:48:58

« vorige - volgende »

Elseline

Hallo

Het enige overgebleven jong uit het nest leeft nog steeds. Staart is inmiddels weer aangegroeid,moet nog wat langer worden alleen. Jong vliegt af en toe al wat rond. Op het lijfje komen er weer veertjes door,maar vooral de pop blijft plukken. Het jong is nu al wel wat gemener terug, dus dat scheelt. Wat mij opvalt is dat veel mensen op dit moment vragen hebben over het kaal plukken van jongen. Zou het door de warmte kunnen komen dat ouders wat meer gestresst zijn en daarom gana plukken? Het is maar een idee hoor. Ik heb het jong nog niet zelfstandig zien eten. Is nu denk ik zo'n goeie 4 weken oud.
Krop is niet altijd gevuld,maar hij vliegt en doet dus krijgt wel eten ga ik van uit.

Groeten Elseline

Inger m

Hoi Elseline,
Ik weet niet hoelang jij al valkparkieten hebt, maar het plukprobleem speelt ieder jaar weer. Mogelijk let je er meer op, omdat je ermee te maken hebt, waardoor het lijkt of het meer voorkomt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Elseline

Hoi

Ik heb 2 valkjes sinds maart dit jaar. Waren van mijn schoonvader, die helaas is overleden. Heb er dus weinig ervaring mee en het viel me gewoon op dat het veel voorkomt.

Groeten Elseline