28 maart 2024, 13:18:49

uit de voliere halen?

Gestart door leoni, 3 augustus 2006, 16:20:33

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb 1 valkparkiet een popje (punkie) met 1 pootje altijd binnen gezeten met een andere valkparkiet, een man en nog een pop.
toen gind de man punkie plukken, punkie haar kopje en rug was kaal. toen had ik net de voliere en heb ik de man gelijk in de voliere gedaan. toen zeiden veel mensen dat het leuker was voor de 2 die nog wel binnen zatten ook naar buiten te doen.
toen gingen ze naar buiten, de man gelijk weer naar punkie en overal waren ze bij elkaar tot na een paar dagen de man weer begon te plukken. ze heeft een hele kale nek. en ze word zeg maar gepest in de voliere. als ze in een blok zit gaat er een andere vogel in en dan hoor je punkie keihard gillen en ligt het blok vol veertjes, het maakt niet uit welk blok ze in gaat. ik heb meer blokken hangen dan ik koppels heb.  en als ze wil eten word ze daar ook weggejaagt en daat soort dingen. ze is wel een koppel met die man geworden die haar plukt, nouja een koppel ze hebben 2 keer eitejs gehad 1 keer broede ze 1 ei uit en maakten het jong dood en daarna broeden ze niet langer dan 3 dagen. maar wat moet ik nu doen punkie met een ander valk ( jonkie die ik dan kweek) naar binnen halen. of haar in de voleire laten. ik heb het gevoel dat ze daar gewoon kapot word gemaakt. ze zit er nu nog niet echt erg lang in denk ongeveer sinds mei/juni.

groetjes leoni

Rianne

Hoi Leoni,

zou ze misschien 'gepest' worden omdat ze maar 1 pootje heeft? Het lijkt erop dat ze haar niet accepteren. Bij mij in de voliere is er ook nog strijd om het beste plekje maar hierbij wordt nooit geplukt of echt gebeten. Het is misschien beter om haar binnen te houden met een valkje wat met haar opgroeit, en niet beter weet als dat ze maar 1 pootje heeft.

Bij Nel (Bobbie op het forum) gaat het wel goed, zij heeft ook een valkje met 1 pootje en dat geeft geen problemen binnen de groep.

leoni

hoi,

ja ik weet niet waarom ze het doen maar wel erg jammer vind ik.
de pop waarmee ze samen altijd eerst zat deed ook niks bij haar. maar die kan ik er niet bij doen want die heeft nu een man.
dus moet ze eerst even alleen zitten en dan komt er een vriendin bij ;) maar als ik haar weg haal uit de voliere gaat pippa gillen ( zo heet de man die haar plukt) en zij gilt ook echt niet terug ofzo lijkt wel of ze liever binnen zit dat buiten.

groetjes leoni

leoni

hoii,

ze gaat in iedergerval de voliere uit. en als een jong zelfstandig is gaat zij ook naar binnen en dan is ze niet alleen.

rianne, in iedergeval bedankt. :D

groetjes leoni

Caroline

Hoi hoi,

dat lijkt mij ook de beste beslissing, het is zo zielig om haar maar op te laten jagen, te plukken en te bijten. Zeker met haar ene pootje lijkt me dit heel erg vermoeiend.

Sterkte/suces ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

leoni

hoii,

ja alleen zit nu met een probleem. pippa en punkie paren elke dag ene paar keer. en nu moet punkie dus binnen kort eitjes leggen. maar kan ik haar gewoon naar binnen halen? en dan wat te doen met de eitjes die ze dan gaat leggen?

en ik had nog een vraag niet voorpunkie hoor maar er bestaat van dat spul waarmee je je vogel in kan spuiten zodat het niet meer geplukt word toch? maar dan kan je vogel zich zelf toch ook niet meer wassen ofzo??

groetjes leoni

Rianne

Hoi Leoni,

heeft Punky de beschikking over een broedblok in de voliere? Ik zou ze nu niet meer gaan verhuizen hoor.

leoni

hoii,

ja ze zit nu in een blok en ik voel ok al een eitje bij haar.
maar het stomme vind ik na 3 a 4 eitjes stopt ze met broeden en pippa broed ook niet meer. dat wel jammer maar maakt niet zo vele uit vorrige keer vond ik het erger toen hat ze 1 jong en die hadden ze onder het zaagel gedaan en de andere eitejs die aan het piepen waren deden ze nix meer mee dus die moest ik toen over leggen. 

maar moet ik haar dan voor altijd in de voliere laten of als de blokken weg gaan zij er ook uit?

groetjes leoni

Riny

Citaat van: leoni op  4 augustus 2006, 11:10:19

en ik had nog een vraag niet voorpunkie hoor maar er bestaat van dat spul waarmee je je vogel in kan spuiten zodat het niet meer geplukt word toch? maar dan kan je vogel zich zelf toch ook niet meer wassen ofzo??

groetjes leoni

Hoy Leoni
Dat spul heet Peppick spray en is van Beaphar.
Ik heb het ook wel eens gebruikt maar vindt niet dat het helpt.
Groetjes Riny :D