19 april 2024, 10:31:02

voliere materiaal?

Gestart door bart, 28 juli 2006, 13:59:26

« vorige - volgende »

bart

hoi ik ben 27 september jarig en dan laat ik een grote voliere maken in mijn tuin door mijn oom.

ik wil er graag een koppel valkparkieten in doen, maar ik hoor dat die het hout kapot knagen dus ik weet niej wat ik moet doen want ik wil zo graag valkparkieten.

moet ik bijvoorbeeld de steun van ijzer doen in plaats van in plaats van houten balken?

maar gaat ijzer niet roesten?

help!!!!???

groetjes bart

Riny

28 juli 2006, 14:21:19 #1 Last Edit: 28 juli 2006, 14:36:38 by Riny
Hoy Bart
Ik heb 4 houten voliere's en die zijn al jaren in gebruik.
Eerst hebben er rosella's ingezeten nu zitten er meer als 40 valkparkieten in.
Als jij zorgt dat er genoeg ander materiaal in de voliere aanwezig is, waar ze wel op mogen en kunnen knagen, valt het best mee.
Hierbij denk ik aan schommels en trapjes gemaakt van berkehout.
Ook kun je ze twijgjes aan bieden van knotwilgen e.d.
Als je op onderstaande link klikt, zie je tal van mogelijkheden ,die er toe dienen dat je valkjes zich niet vervelen.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9100.0.html

Veel succes Groetjes Riny :D

Mandy

Inderdaad, zoals Riny het zegt.
En mijn volière is ook van hout;

En hier en daar is wel wat geknaagt natuurlijk maar het valt best mee. Gewoon genoeg ander knaagmateriaal aanbieden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Inger m

Hoi,
Als je het onderhoudsvrij wilt, kun je het beste kiezen voor aluminium. Je kunt dan een voliere op maat laten bouwen.

Ik heb al 18 jaar een voliere van hout. Opzich valt het knagen mee, maar het gebeurt wel. Een aantal planken en balken zijn inmiddels geheel vervangen. Nadeel aan hout is dat het onderhoud nodig heeft, zoals verven. Het wordt op ten duur aangetast door het weer. Zelfs al is mijn voliere geheel overdekt.

Ik heb rond veel balken aluminiumstrips tegen het aanknagen. Echter daaronder ontstaan soms zwakke plekken.

Ik vind hout mooier, maar ik zou kiezen voor aluminium. Uiteraard gaan bepaalde houtsoorten veel langer mee dan de goedkopere soorten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.