9 mei 2025, 21:55:51

wat te doen???

Gestart door bren, 15 juli 2003, 23:48:46

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Mirjam-Moniek,

kijk maar bij spoed, hoeveel ik al moeten hebben vragen:

eergisteren is er een jonkie gestorven :(. Gisteren werd er weer eentje ziekjes, die ik op tijd met de hand wou grootbrengen, vanmorgen om 8:28 u. gestorven. Later op de dag kwam het heet, heel erg heet, een jonkie gestorven. Dan begon de natuur weer (WEEEEER!!!!!) met mijn lieveling Plukkie! Ik had het blok opengezet omdat het te warm was en ik ging er weer uit, na 5 minuten (waarschijnlijk zelfs minder) ging ik weer kijken en zag ik dat Plukkie met zijn kopje wat uit het blok hing en begon over te geven :(. Alles in mijn hand en het was best veel voor een jonkie. Nu, dan heb ik hun kooi genomen uit de volière (de kooi staat in de volière zodat de ouders nu en dan losvliegen) en buiten in de schaduw gezet waar het wel wat waaide. De jongen uit het blok genomen en op de bodem van de kooi gezet. Later op de dag er weer in want anders willen de ouders niet voeden. Nou ja, 2 van de 4 hebben een hele volle krop gekregen, 1 heeft een tamelijke, en Plukkie een klein kropje :(. Hij heeft denk ik zelfs geen eten gekregen, maar er zit gelukkig nog wat in het kropje. Hij maakt het wel beter nu, ik vrees wel altijd de morgen :(. Hopelijk haalt ie het, die stomme hitte >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(!!!!!!!!!!!!! Snap je waarom ik geen dag heb :'(

Barbara

hoi Tara,

ben je dat jonkie uit noodzaak met de hand moeten gaan voeren? Lullig hoor, als tie alsnog ziek wordt....

Sterkte verder!

groetjes,

Barbara

Mirjam-Moniek

Hoi Tara

Ik lees spoed nooit, omdat ik niet zoveel van ziekte afweet. Vandaar dat ik het niet wist.
Wat vervelend zeg! Het is ook gewoon zo vreselijk heet. Daar kunnen zulke jonge vogeltjes veel minder goed tegen dan volwassen vogels. Helaas als je dieren hebt en vooral als je gaat fokken/kweken gaan er dieren van je dood. Mijn vader heeft Shetlanders gefokt. Wij hadden ook weleens dode veulens of zieke veulens die we moesten laten inslapen. Hoe goed je je best ook doet, dat soort dingen gebeuren. Je kan alleen je best doen meissie.
Heel veel sterkte!