Waarom zo MOEILIJK doen over een Mannetje & Vrouwtje

Gestart door ZIGG0, 25 juli 2006, 08:48:46

« vorige - volgende »

ZIGG0

Right............ ::)
wat Me dus heeeeeeeeeeeeel erg opvalt =
als Men bijv een Mannetje heeft en der graag en tweede  bijwilt     Men Hem dan zwaar aanraad  om een andere Mannetje der bij tezetten
mits Jongen niet gewenst zijn

ene dit vat Ik dus NIET
heb zelf al jarenlang Vogels en nog nooit ongewilde jongen gehad de beiden geslachten zitten/ zatten altijd lekker door elkaar    bedoel maar het is toch gewoon een kwestie van geen broedkasten geven en mochten Ze dan ergens anders een nest hebben gemaakt   dan gewoon de eieren verwijderen en of vervangen met kunst  eieren
en als der op de bodem  gewoon zand ligt zullen Ze in de eerste instantie niet eens de moeite  nemem om een nest temaken
megakleine moeite toch ::)


btw doelde hier dus op Kooivogels die  1 op 1 worden gehouden
in een voliere gaat dit meschien wat lastiger

Rianne

Hoi

voor iemand die ervaring heeft met vogels is het misschien makkelijk om te voorkomen dat er jongen komen. Ook al zou je een man+pop koppel hebben, en geen blok ophangen, kunnen ze evengoed paren, en zal het popje de eitjes gewoon op de bodem van de (kamer)voliere leggen, of in bijv een voerbakje.
Een man/man of pop/pop koppel is niks tegennatuurlijks, en is de veiligste manier om jongen uit te sluiten.
Natuurlijk adviseren wij, om bij een man/pop koppel, de eitjes te vervangen door nepeitjes, maar als iemand dat niet ziet zitten, is er niks mis met een 'homo' koppel. :)
Als ik advies geef, geef ik alle opties, zodat iemand er rustig over na kan denken. :)

ZIGG0

Citaat van: Rianne op 25 juli 2006, 10:25:34
Hoi

voor iemand die ervaring heeft met vogels is het misschien makkelijk om te voorkomen dat er jongen komen. Ook al zou je een man+pop koppel hebben, en geen blok ophangen, kunnen ze evengoed paren, en zal het popje de eitjes gewoon op de bodem van de (kamer)voliere leggen, of in bijv een voerbakje.
Een man/man of pop/pop koppel is niks tegennatuurlijks, en is de veiligste manier om jongen uit te sluiten.
Natuurlijk adviseren wij, om bij een man/pop koppel, de eitjes te vervangen door nepeitjes, maar als iemand dat niet ziet zitten, is er niks mis met een 'homo' koppel. :)
Als ik advies geef, geef ik alle opties, zodat iemand er rustig over na kan denken. :)



Bedoelde ook niet dat Ik iets had tegen Homos heb ofzo ( persoonelijk zou Ik well 1000 x liever met een chick opgesloten zitten :D maar dazzz oftopic)

maar zoals Ik in het begin post al zei als het Vrouwtje ergens anders eieren legt haal Je die toch gewoon 123 weg ::)
dat is toch in een handomdraai gedaan

Rianne

Tuurlijk is dat zo gedaan, maar als mensen wel 2 valkjes willen, maar geen tijd of zin hebben om die eitjes in de gaten te houden, is dit toch ook een goede oplossing? :)
De keuze blijft aan de persoon die het tweede valkje wil. De een vind het niet erg, en zou misschien later een nestje willen, de ander wil misschien 2 fluitende valkjes, of juist 2 poppen om het gefluit te beperken. :)

Roosje

Citaat van: ZIGG0 op 25 juli 2006, 10:33:40
Citaat van: Rianne op 25 juli 2006, 10:25:34
Hoi

voor iemand die ervaring heeft met vogels is het misschien makkelijk om te voorkomen dat er jongen komen. Ook al zou je een man+pop koppel hebben, en geen blok ophangen, kunnen ze evengoed paren, en zal het popje de eitjes gewoon op de bodem van de (kamer)voliere leggen, of in bijv een voerbakje.
Een man/man of pop/pop koppel is niks tegennatuurlijks, en is de veiligste manier om jongen uit te sluiten.
Natuurlijk adviseren wij, om bij een man/pop koppel, de eitjes te vervangen door nepeitjes, maar als iemand dat niet ziet zitten, is er niks mis met een 'homo' koppel. :)
Als ik advies geef, geef ik alle opties, zodat iemand er rustig over na kan denken. :)



Bedoelde ook niet dat Ik iets had tegen Homos heb ofzo ( persoonelijk zou Ik well 1000 x liever met een chick opgesloten zitten :D maar dazzz oftopic)

maar zoals Ik in het begin post al zei als het Vrouwtje ergens anders eieren legt haal Je die toch gewoon 123 weg ::)
dat is toch in een handomdraai gedaan


Jep, zo gedaan...Maar als je ze meteen weghaalt zal de pop blijven leggen tot ze er letterlijk bij neervalt. Dus je moet ze dan 3 weken laten broeden. En als ze dat elke keer voor niets doen is dat ook nogal triest, niet?

Ineke

Om dat wat Roosje zegt wilde ik geen popje. Ik las hier verhalen hoe eitjes kunnen blijven hangen, hoe ze uitgeput en zelfs dood kunnen gaan als ze blijven leggen...
Nu weet ik niet of de tweede n mannetje of vrouwtje is. Ik hoop toch n mannetje, gezien bovenstaande, maar t blijft tzelfde lieverdje van me als t n vrouwtje is.

ZIGG0

Is het niet eerder uitzondering dan regel dat het fout gaat

want zoals Ik al eerder zei   ::) heb al jaren Vogels maar nooit problemen gehad met legnood . Vogels die tegen beter weten in blijven nesten thans pogingen doen  ook nooit meegemaakt dat Ze gewoon koppig  op de  bodem ofzo proberen tebroeden
etc etc etc

af en toen vind Ik wel gedropte  eieren  op de bodem  maar das dan ook alles ::)

Ik basser Mijn  ervaring op        Zebravinken Kanaries Grasparkieten   Agas Valken   Duiven ::)

Theetje

Hoi Ziggo,

Tja ervaringen zijn dan ook persoonlijk.
Ik heb een popje dat voor de vierde keer binnen 6 maanden een nest onbevruchte eitjes op de grond heeft gelegd.

Dit is de laatste keer mag ik hopen. Eitjes weghalen heeft geen zin. Ze blijft aan de kakel.
Als ze hierna weer begint ga ik maar eens naar de dierenarts.

Ondanks jouw persoonlijke ervaring kun je geen dingen met zekerheid stellen.
Mensen die geen nestje willen kunnen prima man-man en vrouw-vrouw koppels houden. Waarom moeten het perse man-vrouw koppels zijn? Als de vogels gelukkig zijn en de eigenaren voelen zich er prettig bij lijkt het mij allemaal geen probleem.