28 maart 2024, 19:52:18

Pluk ziek van de warmte?

Gestart door Tara, 15 juli 2003, 21:36:37

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

het derde kleine valkje is ook gestorven door de warmte en lege krop, nu blijven de sterke 4 over, maar nu is het erg warm en ik was in de volière en merkte dat Plukkie heel veel heeft overgegeven :(. Ze zitten nu in de schaduw buiten waar het een beetje waait. Ik heb ze uit het blok gehaald en in de kooi bij Laiko en Moko zelf, ze hebben alle 4 wel wat last van het warme weer, maar Plukkie heeft moeten overgeven :(. Komt hij er nog door? Moet ik iets doen?

Graag snel antwoord want Plukkie is echt wel mijn lieverdje :(.
Alvast bedankt.......

Lique

Hoi Tara,

Weet je wel zeker dat het door het warme weer komt?
Hier in de woonkamer stikt het van de warmte, het is bijn 28 graden, maar ze zijn zo levendig als ik weet niet wat.
En niet alleen de volwassen valkjes, maar ook de jongen.
Nergens geen last van.
In de natuur, in Australie is het ook erg warm, en ze kunnen wel wat hebben.
Ik denk toch dat het wel ergens anders door komt.
Ik begrijp ook, dat je geen geld hebt om naar een DA toe te gaan, maar het hoort er wel bij, het is een onderdeel van de verzorging.

Groetjes Lique

Lique

Ik zie net, dat je ze overget hebt in de schaduw, maar had je ze in de zon staan?

Tara

Hoi Lique,

ze zaten allemaal te hijgen tot en met in dat blok, het moet daar toch heel warm zijn geweest. Maar hij maakt het nu al wat beter, ik hoop dat de ouders snel voeren want ze zit met lege krop.

Groetjes, Tara

Tara

Ze stonden niet echt in de zon hoor, ze stonden in de volière, maar nu buiten in de schaduw waar het wat waait.

Groetjes, Tara

Lique

Heb je geen ventilator ergens staan ofzo?
Dan kan je die gebruiken, niet de volle straal op ze gericht, maar het is toch een beetje verkoeling.

Tara

Hoi,

ik wil ff melden dat het al veel beter is, hij eet al weer van mijn vingers :D

Bedankt Lique om te reageren :-* :-* :-*

Groetjes, Tara en Plukkie

Tara

Hoi,

nu is ie wel beter, alleen geven de ouders haar nu geen eten :(. De ene 2 zitten met mega volle krop en 1 met tamelijk volle en Plukkie's leeg :(.