9 mei 2025, 05:39:07

Meningen nodig over artikel voeding!

Gestart door bobbie, 14 juli 2006, 12:25:27

« vorige - volgende »

bobbie

14 juli 2006, 12:25:27 Last Edit: 24 juli 2006, 21:55:24 by Lin
Hoi Lin,

Er kan niet gereageerd worden bij:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm

dus doe ik het maar even op deze manier als je het niet erg vindt.

Ik mis pellets. Vind ik best essentieel en horen bij de dagelijkse benodigdheden.

Groetjes, Nel :)

Ivy

Hoi Nel.
Ik kom uit bij de lijst van Jura & Herman  ??? (niet van Lin) Bedoel je die?
Die kan volgens mij alleen aangepast worden door Peter, dus misschien kan je dit in Ideeën voor de website plaatsen? Of mag dit daarheen verplaatst worden?

Pellets zijn inderdaad steeds meer 'in'. :D Ik doe ook weer een poging, nu met PrettyBird... Ben benieuwd.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Oh ik zie het nu, je bedoelt de Sticky van Lin... Hm.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bobbie

Hoi Ivy,

Ja sorry, eigenlijk de verkeerde link gekopieerd. :-[ ;)

Dit is diegene die ik had moeten doen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18828.0.html

groetjes, Nel :)

Caroline

Hoi hoi,

Ik gaf mijn valkjes ook altijd elke dag eivoer tot een paar weken geleden Dr. Feld  mij dit afraadde, hier zou te veel eiwitten in zitten wat niet goed is voor de niertjes.

Hij adviseerde mij om eivoer alleen te geven als snoep dus 1-2 per week een beetje maar zeker niet elke dag.

Uiteraard uitgezonderd als je kweekt met je valkjes, in de kweekperiode mag er dan wel onbeperkt eivoer worden aangeboden.

Dit is zo maar wat info, kijk maar wat er mee gedaan wordt.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi,

Ik zal hem nog even naar voren halen voor jou Lin. Misschien dat je dit nog niet hebt gelezen ivm vakantie. 8)

Lin

Citaat van: bobbie op 24 juli 2006, 21:33:20
Hoi,

Ik zal hem nog even naar voren halen voor jou Lin. Misschien dat je dit nog niet hebt gelezen ivm vakantie. 8)

Dank je! dit is niet een lijst die ik gemaakt heb. ik geef zelf trouwens ook niet elke dag eivoer. ik zal het even melden en bespreken.

maar ben nu ook al een stuk over handopfok en huisvesting aan het schrijven. Daarna wil ik nog wat schrijven over een lijst met gevaren voor een valkparkiet waaronder lijst met giftige planten , andere gifstoffen en de bijhorende symptomen en oplossingen.

En dat is best wel veel werk. Heb de titel van dit stuk even aangepast. zal eevn vragen of ze het sticky maken en verplaatsen naar discussie(?)

Maar geef nu maar je mening over het stuk! dan kan dat allemaal bestudeerd/meegenomen worden. 

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Lin,

Het is inderdaad veel werk allemaal.

Ik zal enkele opmerkingen aan je meegeven, misschien kan je er iets mee:

Er wordt vermeld dat 1 a 2 strengen trosgierst per valk per week gegeven kan worden. Dit vind ik nog rijkelijk veel. Bij mij krijgen ze een halve per week, maar misschien vinden jullie dat weer erg weinig.

De pellets mis ik dus.

Ook wordt er vermeld dat je een pinda, eventueel in dop kan geven.
Doppinda's zijn ontzettend slecht voor vogels. In de dop kan schimmel zitten. Als je zelf een doppinda open maakt komt er weleens een wolkje uit, dat is dus de schimmel. Aan de buitenkant kan je niet zien of er binnenin schimmel zit. Het wordt voor papegaaien ook ten sterkste afgeraden.

Het door Caroline genoemde eivoer, de hoeveelheid dan (niet dagelijks).

Begrijp me goed hoor, ik vind het heel knap als zo'n heel stuk opgesteld wordt, het is zeker geen commentaar hoor. Het is goed bedoeld.

Groetjes, Nel :)

Lin

bobbie

Lin

ja had ik al gemeld in een vorig bericht. Zo zien meer mensen het en krijgen we misschien meer reacties of tips.

Gerda

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met 'voeding'. Ik heb veel info verzameld en ben bezig dit te bundelen. En zal dan meteen het subforum voeding opnieuw inrichten.

Er zijn vele meningen over voeding, en dat zal ook wel zo blijven.
Ik hoop het stuk snel klaar te hebben.

Het stuk van Jura en Herman staat al een tijdje hier op de site en het is een goede richtlijn. Maar er zijn diverse ontwikkelingen wat betreft ideeen over diervoeding. Dus is nieuwe informatie noodzakelijk!

Groet, Gerda

bobbie

Citaat van: Lin op 24 juli 2006, 22:26:40
ja had ik al gemeld in een vorig bericht. Zo zien meer mensen het en krijgen we misschien meer reacties of tips.

Oke  ;)

Lin

Oh Gerda ik heb het even gemist dat jij wat gaat schrijven  :-X Waar had je dat gemeld? Sorry..