19 juli 2025, 10:37:43

een korte vleugel

Gestart door simba@zazou, 24 juli 2006, 23:02:29

« vorige - volgende »

simba@zazou

24 juli 2006, 23:02:29 Last Edit: 24 juli 2006, 23:22:23 by simba@zazou
hallo misschien kunnen jullie mij helpen.

onze vogels zijn momenteel in de rui.
nu hebben we net bij Zazou gezien dat hij een hele korte vleugel heeft en een gewone! komt dit vaker voor?  Vliegen is dus momenteel  voor Zazou geen optie en is dit normaal, ik ga morgen zowiezo naar de dierenarts, Met Simba is niets aan de hand

Karin

Ja hoor, dat kan normaal zijn in de rui. Geen zorgen om maken. Ik heb er momenteel ook één met een "halve vleugel".
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

simba@zazou

Bedankt voor je reactie!

Ander vraagje, heb je enig idee hoelang dit gaat duren, ik bedoel ik vind het zo zielig voor hem.

We hebben natuurlijk gisteren meteen even verder gekeken, nu is het ons opgevallen dat de buitenkant van de vleugels heel hard is, is dit ook normaal? We hebben Simba ook direct vergeleken met Zazou, bij Simba is het ook wel hard maar zeker niet zo hard als de vleugel van Zazou.

simba@zazou

Schijnbaar is de rui niet het probleem ???

Of Simba en Zazou vechten elkaar de tent uit (als wij er niet zijn) wat ik me niet kan voorstellen en dan nog wat anders als dat al zo zou  zijn vind ik het raar dat Zazou degene is met problemen, ik bedoel Zazou is de baas in huis!

Het kan ook zijn (wat ons iets waarschijnlijker lijkt) dat Zazou zijn vleugel gekneusd heeft door tegen de tralies aan te slaan wanneer hij zijn pootjes aan op de tralies vast heeft.

We geven heb nu twee keer per dag antibiotica! geen pretje ook niet voor ons..........

Nu komt mijn vraag, hebben jullie ook valkjes die met hun vleugels tegen de kooi slaan en zo problemen leveren............ wat doen jullie hier tegen? het is niet zo dat dat nodig is beide vogels gaan dagelijks uit de kooi en vliegen dan lekker los.

Ineke

Hoi Simba, bij mij fladdert ook eentje door de kooi, tegen de tralies. Ziet eng uit he? Hij klampt zich dan aan de tralies en slaat met zijn vleugels. Ook ik denk telkens: "oei,oei, hij slaat zijn vleugels nog kapot". Volgens mij willen ze dan gewoon vliegen. Als ie veel gevlogen heeft doet ie t ook niet en ook hier vliegen ze elke dag.