6 mei 2025, 13:52:37

Hellup!!! Mijn logeetje!!!

Gestart door bren, 15 juli 2003, 01:00:42

« vorige - volgende »

bren

hoi allemaal!
Ik heb zelf twee jonge valkjes die sinds 3 of 4 dagen samen in 1 kooi zitten. Op wat gebekvecht na als het om het eten ging of 's avonds voor het slapengaan ging het goed..
Niet dat het al beste vriendjes zijn hoor, maar ze tolereerden elkaar. Sinds vanavond heb ik het valkje van mijn ouders (3 jaar, mannetje) als logee.
Al vanaf het moment die binnenkwam werd mijn eerste en oudste valkje Sjimmie dol van enthousiasme. En ook het logeetje van mijn ouders vond Sjimmie wel errug leuk.
Maar nu het probleem: Sjimmie tolereert Pino, mijn jongst valkje ineens niet meer. Sjimmie zit als een gek naar Nelis (van ouders) te schreeuwen en bijt steeds naar PIno. Doodzielig.
Wat nu??? Ik ben bang dat Sjimmie en Nelis teveel aan elkaars aanwezigheid hechten en dat Pino helemaal buiten de boot valt. Sterker nog, dat Sjimmie Pino straks helemaal niet meer tolereert....
Moet ik Nelis in een aparte kamer zetten? Of denken jullie dat dit van tijdelijke aard is...
Graag advies...

Thanks!!

Brenda

Speedy

Oeps, Bren

Het lijken dus wel 2 mannen, die vechten om een pop (vrouwtje)
Ja wat nu?
Erg moeilijk, als het mogelijk is zou de logé dus naar een andere kamer moeten, zodat de twee bekvechters haar niet meer zien.
Ik weet niet of ze ook op geluid zo blijven reageren natuurlijk.
Jeetje.
Ja moeilijke keuze hoor... kijk het even aan, als de logé niet meer in hun zicht is.

Succes,
Trudie

Speedy

O ja Bren,

Stel dat Sjimmy en Nelis nu heel goed met elkaar kunnen zijn, is wel heel leuk natuurlijk, dan zou je Pino misschien mee kunnen geven aan de eigenaars, klinkt zielig, maar waarom niet.

bren

Hoi!!

Tsja, dat zou een oplossing zijn. Maar aangezien het logeetje het valkje van mijn ouders en zusje is, en die echt super gek op Nelis zijn denk ik dat zij dat niet goed gaan vinden. Wat ze wel al zeiden is dat Sjimmie met hen meegaat en dat ik de kleien Pino zelf hou en er een handtam jong valkje bijneem...

We zien wel, maar op het moment word ik helemaal gek van het lawaai van Sjimmie!!! Oh, wat een herrie!!!!

gr, Brenda