5 mei 2025, 08:06:41

Laat zaadjes vallen

Gestart door roaneric, 24 juli 2003, 19:22:00

« vorige - volgende »

roaneric

Hallo iedereen

Mijn Kuifie is nu 7 weken oud en ik heb hem vanaf 4 weken.  Hij/zij  krijgt nu nog maar 1 keer per dag Nutribird pap en dat meng ik met grasparkieten zaad en eivoer.  Ik dacht dat hij overdag wel vaker aan zijn zaadjes zitten te eten en dat hij al bijna zelfstandig is, en vandaag zat ik hem te observeren en zag dat hij de zaadjes heel goed kan pellen, maar dat hij iedere keer weer de inhoud van de zaadje laten vallen,zamen met de dopje.  :(  Het zaadjes zelf gaat dus niet naar binnen.  Hoe komt dat, is die gewoon nog onhandig?  :-/   Geen wonder dat hij de hele dag krijst om pap en wanneer ik pap geeft hij dat zo gulsig opeet alsof hij dagen geen eten had.  Het lijkt ook of die wat magerder word.  Verbeel ik me dit nu? Wat moet ik doen?  :-/

Karin

24 juli 2003, 20:09:12 #1 Last Edit: 25 juli 2003, 04:24:09 by kazoo
Probeer hem anders een trosgierst te geven. Dat kunnen ze vaak makkelijker eten. Laat wel gewoon een bakje zaad staan, want hij moet het wel leren eten. Eigelijk had hij nu wel van de pap af moeten zijn met 7 weken hoor. Probeer anders een heel kleine beetje pap met zaad er doorheen in een bakje te doen. Dus niet meer zelf geven met een lepel of spuitje. Nu zijn lutino´s altijd wat later met ontwikkeling, dus misschien ook met eetgedrag. Valkjes verliezen altijd wat gewicht voor ze gaan uitvliegen zodat ze lichter zijn. Nu is die van jou denk ik al wat langer uitgevlogen, maar misschien is het je toen nog niet opgevallen. Hij ziet er goed uit hoor. Een plaatje !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mirjam-Moniek

Hoi Roaneric

Ik had hetzelfde met Keo. Toen ik goed keek zag ik ook dat hij de inhoud van het zaadje weer liet vallen. Volgens mij is dit gewoon een stap in het leerproces. Als hij veel bezig is met zaadjes, krijgt hij vanzelf de handigheid wel om het ook te gaan eten. Ik heb altijd gelezen dat valkjes tussen 6 en 8 weken zelfstandig kunnen eten, dus je valkje loopt niet achter ofzo. Hij is gewoon niet de snelste. Waarschijnlijk zie je steeds vaker dat hij zaadjes wel echt eet.  :)

roaneric

25 juli 2003, 12:37:41 #3 Last Edit: 25 juli 2003, 12:38:06 by roaneric
Bedankt, nu ben ik een beetje meer gerusgesteld.  :) Afwachten dus.
Groetjes
Marijke  :)